רכב
טסלה בריקול ענק: אלו הדגמים שמסכנים את הנוסעים
ענקית הרכבים החשמליים יוצאת, באופן נדיר, בריקול אמתי – כלומר קריאה להחזיר רכבים למרכזי שירות – עבור שני דגמים שהיא מוכרת, לאחר שהתגלו בהם בעיות בטיחותיות
טסלה יצאה אתמול (חמישי) לא בריקול אחד, אלא שניים שונים, לשני דגמים שבהם נמצאו פגמים פיזיים שמסכנים את הנוסעים.
הדגם הראשון הוא דגם 3 – הדגם הפופולארי שנמכר גם בישראל. באוגוסט האחרון קיבלה טסלה דיווחים על מקרים שבהם חגורות הבטיחות במושבים השמאלי והאמצעי בשורה האחרונה אינם מהודקים ברמה המחויבת על פי החוק האמריקאי. לאחר חקירה בת חודש וחצי, היא מצאה שהסיבה לכך היא שבזמן תיקונים מסוימים, שדרשו פירוק והרכבה מחדש של הרכיבים הללו, במרכזי השירות לא חיזקו אותם כפי שהיו במקור.
החברה מצאה 105 בעלי רכבים שעברו את התיקונים שבמהלכם מפורקות החגורות האחוריות והודיעה להם על כך במייל – אך הבעיה עלולה להשפיע על 24,000 רכבים מהדגם הזה, שיוצרו בין 2017 ל-2022 – אם כי, כאמור, הבעיה אינה בייצור אלא בתיקונים שנעשו לאחר המכירה.
מדובר בריקול נדיר מאוד מבחינת טסלה, שכן בד"כ ה"ריקולים" שלה אינם דורשים מבעלי רכבים להביא אותם לתיקון, אלא רק להתקין עדכון תוכנה. הפעם הם נקראים להגיע למרכז שירות לבדיקה וחיזוק של חלקי החגורות האחוריות – ללא תשלום, כמובן.
במקביל, הודיעו נציבות בטיחות המוצרים הצרכניים בארה"ב וחברת Radio Flyer על ריקול ל-Cyberquad for Kids, טרקטורון הצעצוע שמכרה טסלה תמורת 1,900 דולר. זאת לאחר שהתגלה כי הטרקטורונים אינם מצייתים לכללים שמוטלים על ידי החוק האמריקאי על טרקטורונים לילדים. הבעיות העיקריות הן שבולמי הזעזועים ולחץ האוויר בצמיגים אינם לפי התקן הקבוע בחוק – אך גם שאין לטרקטורונים הללו אישור ייצור ושיווק בארה"ב.
היצרנית ציינה כי הריקול אינו באשמת טסלה, שרק סיפקה את השם שלה וייעוץ לגבי העיצוב, בעוד שרדיו פלאייר היתה אחראית על הצד הטכני. 5,000 הרוכשים לא חייבים להחזיר את הטרקטורון כולו, אלא רק את רכיב השליטה שמאפשר לו לנסוע – מה שיהפוך אותו למעצור דלת ממש, ממש גדול.
עוד ב-
לפי החברה, הטרקטורונים, שהציעו שלדת פלדה, מושב מרופד, רצועות LED לתאורה, מהירות מרבית של 16 קמ"ש וטווח של 24 ק"מ, לא גרמו לפציעות קשות ככל שידוע לה. עם זאת, מקרה אחד של אישה שרכבה עם ילד על הטרקטורון נגמר בהתהפכות ובפציעה קלה בכתפה של האישה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.למה רק טסלהאילן 10/2022/30הגב לתגובה זו0 0למה תמיד טסלה ואחרים לא? האם שמעתם על מרצדס עם שלושה ריקולים רציניים? הנה אחד מהם: Mercedes initiated a global recal for 468,000 units of the GLE and GLS from the 167 series A trim rod on the back door could come loose and harm people ולגבי לטסה חגורת בטיחות אחת ועגינה לא מותקנת נכון . לא בכל ה 24000 .ייתכן רק מי שביקר בשירות.סגור
-
4.כרגיל איס ידיעה על כלום. (ל"ת)רז 10/2022/29הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.למה אני מתפתה לקליבייטים שלכם כל פעם?אור 10/2022/28הגב לתגובה זו3 0מנסה לחסום הצעות של גוגל ממכם. אתם בלתי נסבלים ברמות.סגור
-
2.מישהו מופתע? זאת רק ההתחלה. מנכ"ל שחצןשחר 10/2022/28הגב לתגובה זו0 1שלא נראה שיודע לקבל ביקורתסגור
-
שחרIko 10/2022/28הגב לתגובה זו0 0שכל בכפיתסגור
-
1.שקר גס.שקר גס. 10/2022/28הגב לתגובה זו2 0שקר גס.סגור