רכב

מחדל בתחבורה הציבורית בישראל: האוטובוס ברח לילדים בזמן האזעקה

בזמן האזעקה שנשמעה במרכז בעקבות טיל ששוגר מתימן, נוסעים באוטובוס של אלקטרה אפיקים, בהם ילדים שחזרו מבית הספר, ירדו לתפוס מכסה. אלא שהנהג לא נשאר לחכות 10 דקות אחרי האזעקה וברח להם: "הייתי בהלם"
מערכת ice |  1
אוטובוס אלקטרה אפיקים (צילום מועצת בנימין)
אתמול (שני) בשעות הצהריים אזעקה הפתיעה מיליוני תושבים באזור המרכז אחרי שטיל שוגר על ידי החות'ים מתימן ויורט כשעשה את דרכו לישראל. האזעקה נשמעה כאמור בשעות הצהריים, בזמן שאזרחים רבים היו מחוץ לבתיהם, ותפסה גם את הנוסעים בתחבורה הציבורית תוך שהם בנסיעה.
באחד המקרים אירע מחדל של ממש אחרי שנודע כי נהג אוטובוס בקו 88 של חברת אלקטרה אפיקים בפתח תקווה, השאיר את רוב הנוסעים שירדו כדי לתפוס מכסה בזמן האזעקה בצדי הדרך והמשיך בנסיעה.
אגב, חלק גדול מהנוסעים היו ילדים שחזרו מבית הספר. חלקם אף נמלטו בריצה מהאוטובוס והותירו אחריהם את תיקי בית הספר שלהם, בזמן שהנהג ברח להם והשאיר אותם חסרי אונים.
אחד הנוסעים שהיו על אותו האוטובוס, שניר פלג, העלה פוסט לחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא סיפר: "אזעקה תפסה אותנו. האוטובוס עצר, רוב הנוסעים, חלקם ילדי בית ספר נמלטו קצת רחוק מהאוטובוס, אני נשארתי בקרבתו. בשלב יותר מוקדם משאר הנוסעים עליתי עליו כשראיתי שהנהג חוזר. משהו כארבע דקות לאחר האזעקה הוא התניע ונסע".
עוד סיפר פלג כי "כאשר האוטובוס שהיה כמעט מלא בהתחלה ועליו באותו הרגע היו ארבעה נוסעים יחד איתי. התיקים של התלמידים היו עליו, אולי עוד תיקים או ציוד אישי. הוא לא חיכה. הייתי קצת בהלם. מודה. מעניין מה החוק אומר על זה. האם הנהג צריך להמתין את העשר דקות?".
בהמשך, פלג הוציא "עדכון" בנושא, בו סיפר: "הייתה לי את השיחה הכי הזויה עם נציג שירות מזה זמן רב. לקח לו זמן להבין על איזה קו אני מדבר ואז כשהבאתי לו את מספר הסידורי של כלי התחבורה הוא טען שאוטובוס עם מספר סידורי כזה בכלל לא בנסיעה עכשיו מה שגרם לי לשאול אותו האם ייתכן שעליתי על אוטובוס רפאים. רבע שעה התפלפלות כשהוא לא הבין מה אני רוצה ממנו. בספק אם יטפלו בזה בכלל".
תגובת אלקטרה אפיקים: "עם קבלת הדיווח החלה אלקטרה אפיקים בבירור המקרה. יש לציין כי על פי נהלי החברה, בכפוף להנחיות פיקוד העורף, עם הישמע אזעקה יש לעצור את האוטובוס, לפתוח את הדלתות ולאפשר לנוסעים להתפנות למקום מבטחים וכך פעל הנהג. אם אכן נסע הנהג לפני תום 10 הדקות, מדובר בחריגה מהנהלים והמקרה יטופל. מבדיקה שערכה החברה, נמצאו שני פריטים באוטובוס שאחד מהם כבר הושב לבעליו ומחלקת אבדות פועלת לאתר את בעלי הפריט השני. אלקטרה אפיקים מבצעת ריענון נהלים בשגרה ולעיתים תכופות יותר בחירום וכך תמשיך לעשות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מתפלא
    זאב 12/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדקו מי הנהג לא תופתעו! מדינה בגסיסה
    סגור