רכב

בלגן ברשיונות הנהיגה בישראל: זו הבעיה המוזרה שלא ידעתם עליה

אזרחים רבים מדווחים על עיכוב שיכול להגיע לחודשים במסירת רישיון הנהיגה הקבוע בדואר, לפי הערכות בכל שבוע יש כ- 1,000 רישיונות נהיגה שלא מגיעים אל הכתובת שלהם, כ- 2% מכרטיסי רישיון הנהיגה חוזרים לכתובת השולח בדפוס בארי, יו"ר הוועדה ח"כ פינדרוס: "צריך להתייעל כדי שלא ילכו רישיונות לאיבוד, לחדד את הנהלים"
מערכת ice | 
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) קיימה היום (שלישי) דיון בנושא עיכובים במשלוח רישיונות נהיגה בדואר. אזרחים רבים מדווחים על עיכובים שיכולים להגיע לחודשים רבים במסירת רישיון הנהיגה הקבוע מפלסטיק. הזיכיונות להנפקת רישיונות הנהיגה ניתן לדפוס בארי והוא נמצא בתקשורת עם חבר מסר ודואר ישראל לביצוע משלוח הרישיונות לכל אזרח שמנפיק רישיון חדש או מחדש רישיון קיים.
בשל זמן העיכוב הממושך, אזרחים רבים מדווחים כי הם נאלצים לנהוג ברכבם עם רישיון זמני שכבר פג תוקפו, וכאשר הם פונים למשרד התחבורה לברור סטאטוס של מסירת הרישיון הקבוע, מציעים להם להגיש בקשה לכפל רישיון ולשלם תשלום נוסף שעומד על 22 שקלים.
ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור:
"צריך לבחון את האפשרות להעביר את משלוח כרטיס רישיון הנהיגה של קבע באמצעות דואר רשום. יש פער גדול בין מה שמשרד התחבורה מדווח לנו לבין מה שקורה בשטח. האזרח הנורמטיבי לא מחפש לרמות את משרד התחבורה כדי להחזיק בשני כרטיסים. אין דין רישיון נהיגה כדין ת"ז או דרכון. בעקבות המצוקה של התושבים המפונים בצפון ובדרום, משרד התחבורה גילה רגישות והגיעו אל המלונות כדי להנפיק במקום כרטיסי רישיון חדשים. במקביל לכל זה צריך להתייעל כדי שלא ילכו רישיונות לאיבוד במהלך השליחה לכתובת הדואר של האזרחים. המערכת צריכה לחדד לעצמה את הנהלים כדי להקל על האזרחים שנתקלים בבעיות. יש דרכים להיות יותר יעילים וזה צריך לעבור ממשרד התחבורה דרך כל הזכיינים".
גליה זרה, עורכת התוכנית 'יהיה בסדר' בגל"צ: "בחצי שנה האחרונה אנחנו רואים מגמה של עלייה בפניות אליינו של אזרחים ואזרחיות שלא מקבלים את כרטיס רישיון הקבע שלהם באמצעות הדואר. המון אזרחים מתוסכלים מהמצב הזה כי הם מרגישים שהם נופלים בין הכיסאות ולכן הם פונים למערכת של התוכנית שלנו".
יוסף נזרי, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה: "בשנה האחרונה כל אזרח שמגיש בקשה למוקד שלנו על כך שהוא לא קיבל את כרטיס הרישיון אנחנו נושאים בעלויות של הנפקת כרטיס חדש ומוודאים שאותו אזרח מקבל את הכרטיס החדש. הסכם השילוח הוא בין דפוס בארי לבין דואר ישראל וחברת מסר, למשרד התחבורה אין צד בזה. יש הרבה נהגים שרוצים לכתחילה להחזיק בשני כרטיסי רישיון ולכן לפי הנוהל שלנו אם אזרח לא מקבל כרטיס רישיון עד 60 ימים מרגע ההנפקה הוא מקבל כרטיס נוסף ללא תוספת תשלום. אזרחים שפונים למשרד התחבורה לאחר 60 ימים צריכים לשלם סכום של 22 שקלים לצורך הנפקת כפל רישיון. אזרח שיידרש לשלם תשלום כפל רישיון יוכל לבחור כיצד לקבל או לאסוף את הרישיון. יש כ- 1,000 כרטיסים שלא מגיעים אל הכתובת שלהם בכל שבוע".
יעל ירמיהו, משרד התחבורה: "במערכת של משרד התחבורה אפשר לראות האם הונפק כרטיס ובאיזה תאריך. אם עברו 30 ימים מאז תאריך ההנפקה האזרח יכול לבדוק האם כרטיס הרישיון נשלח לכתובת לא נכונה. במידה ולא נמצא הכרטיס, ניתן להנפיק כרטיס פעם נוספת וזה כרוך בתשלום, אם יש נסיבות שמצדיקות ניתן לבטל את התשלום הנוסף".
נאור פקציארז, סמנכ"ל שיווק בדפוס בארי: "דפוס בארי יודע להגיד שכרטיסי הרישיון לא הגיעו ליעדים כאשר הם מתקבלים במפעל בדואר חוזר. אנחנו יודעים לדווח שכ- 2% מכרטיסי הרישיון שאנחנו שולחים חוזרים אלינו בחזרה. מדובר בכ- 20 אלף כרטיסי רישיון בכל שנה. במקרה כזה אנחנו סורקים את הברקוד של הכרטיסים שלא התקבלו וכך האזרח יודע היכן הכרטיס שלו נמצא".
זיו ברק, דואר ישראל: "רישיון נהיגה זה מסמך בעל ערך חשיבות רבה. צריך לבחון אפשרות לשלוח את רישיונות הקבע בדואר רשום ולא בדואר רגיל. אנחנו לא יודעים להגיד מה הסטאטוס של דואר רגיל מהרגע שהוא יצא מבית הדואר. כאשר משתמשים בדואר עם מעקב דיגיטלי או דואר רשום, יש אפשרות לדעת בכל רגע נתון היכן המעטפה עם רישיון הנהיגה נמצאת. עדיף לעבור למסלול מתקדם יותר של משלוח רישיונות ולא להסתפק במשלוח דואר רגיל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה