רכב
רכבת ישראל בבשורה אדירה: פרויקט הענק שעושה מהפכה מתחיל
29 אלף מטרים של כלונסאות, למעלה מ- 19,300 מ"ק בטון וכ- 1,300 יסודות חדשים; רכבת ישראל מסכמת קיץ מוצלח עם התקדמות משמעותית בפרויקט המסילה הרביעית באיילון, שתאפשר לתגבר באופן משמעותי את כמות הרכבות בציר איילון ובכך תאפשר להסיע יותר נוסעים ולשפר את השירות
משרד התחבורה ורכבת ישראל מקדמים את פרויקט המסילה הרביעית באיילון בהמשך לחזונה של השרה רגב לחיבור מדינת ישראל והתוכנית האסטרטגית לעשורים הקרובים. מדובר בפרוייקט שייתן מענה לצפי גידול האוכלוסייה וכפועל יוצא גם לגידול משמעותי בהיקף השימוש והנסיעות ברכבת.
מספר הנסיעות שעמד ב-2019 על קרוב ל-70 מיליון נסיעות בשנה צפוי לגדול לכ-200 מיליון בשנת 2030 ולכ- 300 מיליון בשנת 2040. המסילה הרביעית באיילון, יחד עם פרויקטים נוספים כגון פרויקט החשמול, מסילה 431, המסילה המזרחית ופרויקטים נוספים, מהווים חוליות עיקריות בתוכנית הפיתוח.
3,800 משאיות, 2,500 מערבלי בטון, ועשרות מנופים ומכונות קידוח היוו הקיץ חלק בלתי נפרד מנוף המקטע בן 4.5 הקילומטרים בין תחנת ת"א ההגנה לת"א סבידור מרכז. יחד עם הכלים ההנדסיים הרבים, חלשו מאות עובדים, מפעילים ומהנדסים על המקטע המקביל למסילות הרכבת, על מנת להניח ולבנות את יסודות המסילה הרביעית באיילון. בין היתר, נעשה שימוש בכ-19 אלף מ"ק בטון, ששימשו להקמתם של כ-1,300 כלונסאות שאורכן הכולל מגיע לכ-29 אלף מטרים. כלונסאות אלו יהוו יסודות לגשר העתידי שיהיה הארוך ביותר בארץ. כמו כן, הוקמו עשרות מטרים של קורות ראש וקירות תומכים ששומרים על יציבותה של התעלה.
בתום עונת הגשמים ולפני תחילת העבודה בשטח, עומלת רכבת ישראל על ייבוש תעלת האיילון ובניית סכר ייעודי שיאפשר את העבודה בשטח יבש. עם תחילת עונת הגשמים, משהה רכבת ישראל את העבודה על המסילה, מבצעת עבודות לחיזוק התעלה, מטפלת במוצאי הניקוז, ופותחת מחדש את הסכר עד לקיץ הבא.
עם סיום כלל העבודות על הפרויקט והפעלת המסילה הרביעית, תגדל כמות הרכבות העוברות בציר האיילון ובתחנות תל אביב, אליהן מתנקזת כיום כ-80 אחוזים מתנועת הנוסעים, ל-26 רכבות מידי שעה לכל כיוון. מדובר בגידול של קרוב ל-50 אחוזים ביחס ל-14 הרכבות העוברות בתחנות אלו כיום.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "המסילה הרביעית באיילון היא אבן דרך משמעותית בפיתוח התחבורה הציבורית בישראל. המסילה הרביעית תאפשר למיליוני נוסעים לבחור ברכבת ככלי תחבורה ראשי, לשפר את איכות חייהם ולהפחית את העומסים בכבישים. הפרויקט הזה מבטא את המחויבות שלנו לחיבור ישראל, להנגשת התחבורה הציבורית לכלל האוכלוסייה, ולמרות השנה המאתגרת אנו ממשיכים בכל המרץ לקדם את הפרוייקטים התחבורתיים למען כלל מדינת ישראל".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "פרויקט המסילה הרביעית באיילון מגלם את החזון של השרה רגב לחיבור מדינת ישראל ולפיתוח מערך תחבורה ציבורית מתקדם, אמין ונגיש. בזכות שיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים נוכל לשפר את תשתיות התחבורה ולהציע פתרונות שינוע חכמים ואפקטיביים יותר ובכך לאפשר אלטרנטיבה אמיתית לכלי הרכב הפרטיים".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "במיוחד באחת מהשנים הקשות שידעה מדינת ישראל, חשוב לנו להמשיך ולפתח את הארץ באמצעות מיזמי פיתוח נרחבים. עם ההתקדמות המשמעותית במסילה הרביעית באיילון, לצד התקדמות במיזמי תשתית נוספים, ממשיכה רכבת ישראל לבנות את הארץ, לשמר את חוסנה הלאומי ולשפר את מרקם החיים של כלל האזרחים."
עוד ב-
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "מאז ה-7.10 אנו עובדים ברכבת ישראל לילות כימים על מנת להמשיך לתת שירות מיטבי עבור הנוסעים שלנו, וכן ממשיכים להשקיע ביתר שאת במיזמי הפיתוח החוצים את ארצנו. בזכות העבודה המסורה של עובדינו, נמשיך כארגון להוות את חוד החנית של התחבורה הציבורית בישראל ולצלוח את האתגרים שמביאה עמה התקופה בה אנו נמצאים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה