רכב
המוסכים בישראל עותרים לבג"צ: איפה תתקנו את הרכב מעכשיו?
איגוד המוסכים עתר לבג"ץ נגד רשות שוק ההון, משרד התחבורה ואיגוד חברות הביטוח - בעקבות חוזרי הממונה על הביטוח להגדלת הפער בהשתתפות העצמית למבוטחים הבוחרים במוסך שאינו הסדר. לדברי האיגוד, "התנהלות רשות שוק ההון מעלה חשש כבד כי היא מנסה לחסל מאות מוסכים בישראל"
איגוד המוסכים בישראל הגיש עתירה לבג"ץ נגד רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואיגוד חברות הביטוח בישראל, בדרישה להפסיק את הנוהל במסגרתו פועלות חברות הביטוח להשפיע על מבוטחיהן לפנות למוסכים המצויים איתן בהסדר כספי, כחלק מתיקון הרכב במסגרת פוליסת הביטוח – מוסכי הסדר.
בעתירה מציינים באיגוד המוסכים כי ההסדר שמקיימות חברות הביטוח, בהכוונת ובהעלמת העין של הרגולטורים, פוגע בתחרות החופשית ובזכויות הצרכנים ומביא להגבלות לא הוגנות על בחירת המוסך – מה שמחליש את איכות התיקונים ופוגע בצרכן.
בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד שבולת ושות', נטען כי המגבלות הקיימות כופות על הצרכנים להשתמש במוסכים שבהסדרים עם חברות הביטוח בלבד, ולמעשה נשללת מהם האפשרות לבחור מוסך בהתאם לשיקוליהם האישיים, נוחות או אמון במוסך אחר. העתירה מצביעה על כך שמדיניות זו פוגעת בתחרות בענף הרכב, מסייעת להוזלת עלויות עבור חברות הביטוח על חשבון הצרכנים, ומובילה לכך שלבעלי הרכב לא ניתנת האפשרות לבחור במוסכים לא מוסדרים, גם אם אלו מספקים שירות טוב יותר. כמו כן, נאמר כי חברות הביטוח פועלות בניגוד להנחיות הרגולטור ומפעילות לחץ על הצרכנים במטרה להשיג את מבוקשן.
עוד נטען בעתירה כי רשות שוק ההון ומשרד התחבורה פעלו לאורך השנים בשיתוף עם איגוד חברות הביטוח ליצירת תשתית המגבילה את שוק התיקונים. בין היתר, מתייחס האיגוד למדיניות הקיזוזים, במסגרתה חברות הביטוח מקזזות סכומים מהפיצויים שמגיעים לצרכנים ומפחיתות את התשלומים למוסכים – דבר המביא לפגיעה כלכלית במוסכים. החברות למעשה מקזזות, לאחר תיקון הרכב, סכומים המגיעים למוסך בגין העבודה שבוצעה במסגרת התיקון או בגין עלות החלפים שבהם נעשה שימוש בתיקון בטענה כי היה על המוסך אותן מחברת הביטוח עצמה:
"התנהלות רשות שוק ההון מעלה חשש כבד כי היא מנסה להיטיב עם חברות הביטוח על חשבון המבוטחים, ומלמדת כי ההשקפה כי הרגולטור הינו גורם המייצג בהכרח נאמנה את האינטרס הציבורי, היא השקפה תמימה למדי", נכתב בעתירה.
בעתירתו, מבקש איגוד המוסכים מבית המשפט להורות לרשות שוק ההון ולמשרד התחבורה לאפשר לצרכנים חופש בחירה אמיתי, להרחיב את האפשרות לשימוש במוסכים שאינם בהסדרי הביטוח, ולהבטיח כי גם מוסכים שאינם חלק מהרשת המוסדרת של חברות הביטוח יקבלו הזדמנות שווה לספק שירותי תיקון. בכך ניתן יהיה להבטיח שוק פתוח ותחרותי שישרת טוב יותר את הצרכנים.
עוד ב-
לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים: "רשות שוק ההון ומשרד התחבורה, בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח, עושים יד אחת נגד בעלי הרכבים בישראל, ומגבילים את זכויותיהם באופן שמשרת אך ורק את האינטרסים הכלכליים ושיקולים זרים של חברות ביטוח בכל הקשור למוסכים וספקי חלקי חילוף. נחוצה תחרות אמיתית ושוויון בין מוסכים, כך שהצרכנים יוכלו לבחור את המוסך שבו יקבלו שירות בהתאם לשיקוליהם האישיים ולא בהתאם לשיקולים עלומים של חברות ביטוח, על גב הציבור הישראלי. לא יעלה על הדעת, שהרגולטור, שמתפקידו לדאוג לציבור, משמש הלכה למעשה כמשרתם של בעלי ההון ומשתף פעולה לחיסול עסקים קטנים ובינוניים על לא עוול בכפם ובתקופת מלחמה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.קודם שהמוסכים יאפשרו לעשות טיפול עם חלקים שמביא לו הלקומומי 11/2024/15הגב לתגובה זו0 0המוסכים מעקמים פרצוף ברגע שהלקוח מבקש להביא שמנים וחלקים שהוא קנה עפ"י חוק המוסך מחוייב לבצע טיפול עם אותם חלקים במקום זה בעלי המוסכים מעקמים פרצוף או שרוצים שתעשה אצלהם בנוסף ברקים הם מעדיפים לא לבצע בכלל עבודה של לקוח שמביא חלקים כי הם לא מצליח לגזור קופון מהחלקים אלה רק מהעבודה....סגור
-
5.אתה מגיע למוסך מורשה תמיד מחייב להחליף בלמיםמני 11/2024/14הגב לתגובה זו1 0זה המצאה אל תאמינו להם ובלמים זה לא במיסגרת האחריות אם הם יפחידו אותכם ויגידו שלא תוכלו לצאת מהמוסך כך תבקשו שיפרקו את הבלמים לידכם ויתנו לכם את החלקים הישנים לבדיקה ואז תיתבעו במוסך רגיל החלפת בלמים זה 450 ₪ ובחברה יותר מ2500₪ תיזהרו זה עושק המוסכים המורשיםסגור
-
4.בהצלחהיניב 11/2024/13הגב לתגובה זו0 0המון בהצלחה לתביעה בעניי תביעה הוגנת שהיתה צריכה להיות מלפני שנים ובלי קשר למצב מלחמה אך ביחוד בתקופה כזאת שהכל רק עולה...סגור
-
3.תביעה שיקרית ומגמתית... 11/2024/13הגב לתגובה זו2 3ללקוח יש אפשרות לבחור בין מוסך הסדר של חברת הביטוח לבין מוסך באופן כללי ככה אצלי רק שבמוסך הסדר עם חברת הביטוח ההשתתפות העצמית תהיה נמוכה משמעותית בנוסף כל חברות הליסינג והמגרשים מתקנים את הרכבים במקומות הכי זולים ומפוקפקים ואחרי זה מוכרים רכב לא בטיחותי. בעבודה שעבדתי בה בעבר היה רכב שעבר תאונה אחרי שחזר מתיקון היה פחד לנסוע בו היה לא יציב ונסיעה גרועה, נשלח עוד פעמים רבות לתיקון אבל תמיד חזר רכב מסוכן עד שהעבודה אמרה לחברת הליסינג שלא מעוניינים יותר ברכב הזה כי גם אחרי כלכך הרבה תיקונים הם לא תיקנו אותו כמו שצריך ובסוף הרכב הזה ימכר לאדם מסכן שלא מבין כלום וסתם דחפו לו רכב עם דף בדיקה מזוייף שהאוטו פיקססגור
-
2.אוטו אמיןהשמש 11/2024/12הגב לתגובה זו2 1יש מס לא קטן של מוסכים שהיה טוב אם יסגרו! שרות מביש,בעל המוסך לא אמין,ממצי כל מיני תקלות שאינן ולוקח מכיר בשמים! מוסכים כאלה חייבים להיסגרסגור
-
1.להקים מייד קבוצות רכישה ענקיותיוסף המסביר 11/2024/12הגב לתגובה זו0 0שכל מי שחבר בקבוצה יתחייב לא לבטח בתנאים החדשים.סגור