רכב

המשקיעים בהלם מעיצוב הרובוטקסי של טסלה, המניה צנחה

הרובוטקסי של טסלה הושקה ביום חמישי עם עיצוב דו-מושבי קריר שאכזב את המשקיעים והאנליסטים כאחד. המנכ"ל לשעבר של החברה המתחרה: עיצוב של שתי דלתות בלבד הוא בעיה לנוסעים מבוגרים או בעלי מוגבלויות. המניה צנחה ב-9%
שרון בירקמן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
טסלה חשפה ביום חמישי בלילה את הרובוטקסי החדשה שלה, הסייברקאב (Cybercab) – והמשקיעים התאכזבו. העיצוב הנמוך והספורטיבי, בעל שני מושבים בלבד, הוא ההפך הגמור ממה שהמשקיעים והאנליסטים ציפו לו ממונית שיש בה מקום לכמה נוסעים עם מטען. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הודיע כי המוניות ייכנסו לייצור ב-2026 ויעלו פחות משלושים אלף דולר ליחידה.
מאסק הודיע באירוע החשיפה כי בכוונתו להגיע למצב בו עלות התפעול של הרובוטקסי נמוכה יותר מהפעלת תחבורה ציבורית, עם עלות תפעול של 20 סנט למייל עבור הסייברקאב. הוא לא ציין באיזו מהירות הסייברקאב תיכנס לייצור המוני ותקבל אישורים רגולטוריים, או איך תעבור את וויימו (Waymo), החברה האחות של גוגל, המפעילה מאות מוניות בארצות הברית.

נראה שמאסק צופה שהמוניות ישרתו רק קהל נישתי, כיוון שלא ברור כיצד רכב דו-מושבי ישרת משפחות שמנסות לנסוע למסעדה או לשדה התעופה. לדברי סנדיפ ראו, חוקר בכיר בחברת Leverage Shares, חברת ניהול השקעות עם נכסים בשווי כמיליארד דולר, כולל טסלה, השוק לרובוטקסי דו-מושבי יהיה מוגבל מאוד. על פי נתוני J.D. Power, כלי רכב בעלי שתי דלתות מהווים רק 2% ממכירות הרכב בארצות הברית, לא כולל רכבי שטח וטנדרים.
המנכ"ל לשעבר של המתחרה הגדולה וויימו, אמר כי העיצוב של טסלה נראה "יותר שובב מאשר רציני", וכי תצורת שתי הדלתות מציבה אתגרים עבור נוסעים מבוגרים או בעלי מוגבלויות. וויימו מפעילה צי של כ-700 רכבי יגואר לנד רובר שיכולים להסיע ארבעה נוסעים. גם לזוקס של אמזון קיבולת דומה.
"רכבים דו-מושביים הוצעו במשך עשורים כרכבים עירוניים לנסיעה לעבודה, אבל הם פשוט לא המריאו", אמר סאם פיורני, סגן נשיא בחברת המחקר AutoForecast Solutions. לדבריו, טסלה בסופו של דבר תצטרך לייצר רובוטקסי גדולים יותר.
מאסק ביטל השנה השקה של רכב קטן וזול יותר על רקע ירידה בביקוש לרכבים חשמליים והעביר את המיקוד לרכבים האוטונומיים טסלה. לדבריו, הרובוטקסי יכול להקפיץ את שווי השוק של טסלה לחמישה טריליון דולר, לעומת כ-700 מיליארד דולר כיום. המשקיעים, בינתיים, פחות מתרשמים מהעיצוב וממיעוט הפרטים הפיננסיים שנמסרו באירוע ההשקה: מניית טסלה צנחה ב-9% ביום שישי. מטסלה לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה