רכב

יונדאי נכנסת לשוק הרכבים האוטונומיים עם שותפה מפתיעה

יונדאי הודיעה על שיתוף פעולה לייצור מכוניות אוטונומיות עם וויימו מבית אלפבית (רובו-טקסי). הבדיקות הראשוניות לרכבים האוטונומיים יתחילו בסוף 2025. וויימו מפעילה כיום כ-650 רכבים ללא נהג
שרון בירקמן | 
השקעת הענק של יונדאי בארה"ב (צילום unsplash, pexels, freepik)
יונדאי מוטורס וויימו (Waymo), חברת הטכנולוגיה המובילה בתחום הנהיגה האוטונומית, חתמו על הסכם לייצור רכבים אוטונומיים מדגם Ioniq 5. שיתוף הפעולה יאפשר לחברות לשלב את הטכנולוגיות המתקדמות של וויימו יחד עם הידע והניסיון של יונדאי בייצור רכבים חשמליים.
הרכבים יורכבו במפעל החדש של יונדאי בבריאן קונטי, ג'ורג'יה, ולאחר מכן יעברו התאמה והתקנה של מערכות אוטונומיות וחיישנים במקומות נוספים. הרכבים יגיעו עם התאמות מיוחדות כמו דלתות חשמליות על מנת להקל על כניסת הנוסעים. טעינה אחת תספיק ל-303 מייל (כ-490 ק"מ).

החברות ציינו כי ייצור רכבי הרובו-טקסי יתבצע בנפחים משמעותיים, אם כי לא פורסמו מספרים מדויקים. הבדיקות הראשוניות של רכבי ה-Ioniq 5 האוטונומיים צפויות להתחיל בסוף 2025. המכוניות ייכנסו לשימוש בצי המסחרי של וויימו בשנים הבאות. 
ההסכם מגיע לאחר שהממשל האמריקאי הטיל מכס של 100% על ייבוא רכבים חשמליים מסין, מה שהקשה על וויימו לשתף פעולה בפרויקט עם חברת ג'ילי הסינית. דובר של וויימו ציין כי השותפות עם ג'ילי נמשכת, ורכבי ה-I-Pace החשמליים של יגואר יישארו חלק מהתוכניות של החברה.
וויימו, המפתחת מכוניות ללא נהג, היא חברה בת של אלפאבית ומפעילה כיום כ-650 רכבים ללא נהג בשירות מסחרי באזורים כמו פיניקס ואזור המפרץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה