רכב

טלטלה בשוק רכבי היוקרה: המכירות מדשדשות, הורדת תחזיות ל-2024

מכירות מותג רכבי העל מרצדס מדשדשות באירופה ובסין. בעוד תחזיות קודמות הצביעו על ירידה מתונה בלבד ברווח ובתזרים המזומנים, כעת החברה מעדכנת את התחזיות למטה
שרון בירקמן | 
מרצדס (צילום shutterstock)
חברת מרצדס-בנץ (MBG) הודיעה ביום חמישי כי היא מורידה את התחזית השנתית שלה לשנת 2024, בעקבות המשך התדרדרות המצב הכלכלי העולמי, בעיקר בסין. החברה ציינה כי חטיבת הרכב שלה צופה כעת תשואה מתואמת על מכירות של בין 7.5% ל-8.5%, לעומת תחזית קודמת של 10% עד 11%. תחזית זו משקפת צפי לתשואה מתואמת של כ-6% במחצית השנייה של השנה.
בחודש שעבר מרצדס-בנץ דיווחה על ירידה של 13% ברישומי רכבים חדשים באיחוד האירופי. החברה דיווחה כי מכירות המותג נפגעו גם בסין על בשל אובדן מומנטום בצמיחת התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) על רקע חולשה בצריכה והמשך המגמה השלילית בשוק הנדל"ן. "באופן כללי, תמהיל המכירות במחצית השנייה של 2024 צפוי להישאר ללא שינוי לעומת המחצית הראשונה, ולכן להיות חלש יותר מהצפי המקורי", נמסר מהחברה. מרצדס-בנץ הודיעה שתמשיך במדיניות התמחור הדינמי בחצי השני של השנה.

מרצדס-בנץ מסרה כי הרווח לפני ריבית ומיסים לשנה זו צפוי להיות נמוך משמעותית מהרווח של השנה הקודמת, לעומת תחזית קודמת שהצביעה על ירידה מתונה בלבד. גם תזרים המזומנים החופשי מעסקי התעשייה של החברה צפוי להיות נמוך משמעותית בהשוואה לשנה שעברה.
החברה שומרת על התחזית לחטיבת הרכבים המסחריים שלה, הצופה תשואה מתואמת על מכירות של בין 14% ל-15%, וכן על התחזית לחטיבת המובייליטי, עם תשואה מתואמת על הון של בין 8.5% ל-9.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה