רכב

כולם נגד סין: גם קנדה תטיל 100% מכס על יבוא מכוניות סיניות

אחרי ארצות הברית ואירופה, גם קנדה הודיעה שתטיל מכס של 100% על ייבוא רכבים חשמליים מסין. האם ואיך תגיב טסלה, שהחלה בשנה שעברה לייצא מכוניות לקנדה מהמפעל בשנגחאי?
שרון בירקמן | 
רכב חשמלי (צילום freepik)
קנדה הודיעה כי תטיל מכס של 100% על יבוא רכבים חשמליים מסין ו-25% על פלדה ואלומיניום שמיוצרים בסין. ההחלטה מצטרפת למהלך דומה שנקטה ארצות הברית מוקדם יותר השנה ומטרתה להתמודד עם מה שנראה כמדיניות של "הצפת שוק" מצד סין.
לדברי ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, מדיניות המיסוי החדשה נועדה להתמודד עם מה שהוא תיאר כמדיניות סינית של יתר-יכולת, כלומר ייצור יתר של מוצרים אותם סין מנסה לייצא במחירים נמוכים. טרודו לא ציין אם המכסים יחולו גם על רכבים של מותגים כמו טסלה. מניית טסלה ירדה ביותר מ -3% לאחר פרסום ההודעה.
ההחלטה התקבלה לאחר פגישת ממשלה סגורה והמכסים ייכנסו לתוקף ב-1 באוקטובר. טרודו ציין כי קנדה פועלת בתיאום עם מדינות נוספות ברחבי העולם.

קנדה שואפת למצב את עצמה כשחקנית מרכזית בשרשרת האספקה העולמית בתחום הרכבים החשמליים. לשם כך, היא נוקטת בצעדים שמטרתם להגן על התעשייה המקומית ולהשיג יתרון תחרותי בשוק הגלובלי.
סין היא שותפת הסחר השנייה הגדולה ביותר של קנדה, אם כי היקף הסחר בין קנדה לסין נמוך בהרבה מהיקף הסחר שלה עם ארצות הברית. נתוני נמל וונקובר מראים עלייה משמעותית של 460% ביבוא רכבים מסין בשנת 2023, בעקבות התחלת השילוחים של טסלה מהמפעל בשנגחאי. אנליסט ממורנינגסטאר אמר לגרדיאן כי ניתן לצפות שבתגובה למכסים החדשים, טסלה תיערך לוגיסטית לייצוא רכבים מקנדה במקום מארצות הברית.
קנדה חתמה על עסקאות בשווי מיליארדים עם יצרני רכבים אירופיים במטרה לחזק את התעשייה המקומית שלה בתחום רכבי החשמל.
האיחוד האירופי כבר הטיל מכסים של עד 36.3% על יבוא רכבים חשמליים סיניים מוקדם יותר החודש.
שגרירות סין בקנדה טרם הגיבה להודעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה