רכב

מותג הרכב האהוב במהלך מטורף: החשמלית החדשה נוחתת לראשונה בישראל

מאזדה מציגה גרסה חשמלית חדשה ומשופרת למכונית הוותיקה מאזדה 6, שנוחתת בישראל לראשונה. כל הפרטים על המהלך המסקרן של ענקית הרכב היפנית

מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום shutterstock)
הדבר החשוב ביותר, מעבר למערכת חשמלית: מאזדה הודיעה כי הדגם האהוב מאזדה 6 בגרסה החשמלית תשווק בקרוב באירופה, והיא צפויה גם להגיע אלינו במהלך השנה הבאה.
היא תחליף את המאזדה 6 הנוכחית המשווקת מזה כ-12 שנים ללא שינויים משמעותיים, ותתמודד מול מתחרות כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, BYD סיל, אקספנג P7 ופולקסווגן ID7.
ה-6 שהוצגה לאחרונה בתערוכת בייג'ינג פותחה ומיוצרת בשיתוף פעולה בין היצרנית מאזדה לצ'אנגאן (Changan) הסינית הנחשבת לאחת מענקיות התעשייה המקומית. מאזדה היפנית חולקת פלטפרומה ומכלולי הנעה עם דיפל (Deepal) SL03, המשפחתית הגדולה של מותג החשמליות צ'אנגאן.
הפלטפורמה (EPA1) היא ייעודית של צ'אנגאן למערכות הנעה חשמליות או מחושמלות (היברידיות) עם חלוקת משקל מאוזנת. היא תציע אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, האחת עם 218 כ"ס, סוללת 58.9 קוט"ש וטווח של כ-400 ק"מ, והשניה עם 258 כ"ס, סוללת 66.8 קוט"ש וטווח של כ-480 ק"מ. בשני המקרים עם הנעה אחורית.
העיצוב החיצוני משלב את החרטום המוכר של היצרנית היפנית, עם יחידות תאורה צרות ומכסה קדמי ארוך. סביבת הנהג כוללת כמקובל מסך מגע גדול ("14.6) ומעט מתגים, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) בהשוואה ל-6 הוותיקה היא ארוכה ב-5 ס"מ (492 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (290 ס"מ) ולכן עשויה להעניק מרחב מחיה טוב משמעותית לנוסעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה