רכב

מהפכה במבחני הרישוי בישראל: אלו המחירים המנופחים שתשלמו

מחירו של מבחן רישוי לרכב פרטי יעלה מ-96 שקל ל-117.6 שקל - עלייה של 22.5%. במקביל, מחירו של מבחן חוזר למי שנכשל יזנק מ-19 שקל ל-27.8 שקלים, גידול של 46.3%. החל מדצמבר, מחירו של מבחן רישוי לרכב חשמלי יעמוד על 99.10 שקל, ומחירו של מבחן רישוי חוזר לרכב חשמלי יהיה 25 שקל
מערכת ice |  1
רכב (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
מחירי מבחני הרישוי לרכב (הטסט) בישראל צפויים לעלות משמעותית בעוד שלושה חודשים, כפי שעולה מתיקון לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים שפרסם משרד המשפטים. ההתייקרות תחול על עלות ביצוע מבחן הרישוי עצמו, כאשר מחירו של מבחן רישוי לרכב פרטי יעלה מ-96 שקל ל-117.6 שקל - עלייה של 22.5%. במקביל, מחירו של מבחן חוזר למי שנכשל יזנק מ-19 שקל ל-27.8 שקלים, גידול של 46.3%.
על פי כלכליסט, השינוי במחירים מגיע לאחר דיונים ממושכים בין משרד התחבורה ואיגוד מכוני הרישוי הישראלי, שנמשכו מעל שנתיים. האיגוד טען כי מחירי הטסטים לא עודכנו במשך עשור, בעוד שעלויות התפעול של מכוני הרישוי, כגון שכירות, חשמל ומים, עלו באופן משמעותי. ועדת מחירים משרדית המליצה על עדכון המחירים כבר ביולי 2022, אך ההמלצות לא יושמו עד שבג"ץ הורה לשרי התחבורה והאוצר לאמץ אותן.

חידוש נוסף בתיקון הוא קביעת מחירים נפרדים למבחן רישוי לרכב חשמלי. החל מדצמבר, מחירו של מבחן רישוי לרכב חשמלי יעמוד על 99.10 שקל, ומחירו של מבחן רישוי חוזר לרכב חשמלי יהיה 25 שקל. זאת, על רקע כניסתם של רכבים חשמליים לשוק הישראלי לפני כשלוש שנים והגעתם לשלב בו הם נדרשים לעבור טסט.
השינויים הצפויים במחירי מבחני הרישוי עשויים להשפיע על הוצאות הרכב השנתיות של בעלי רכבים בישראל. במיוחד עבור בעלי רכבים ישנים מעל גיל 20, הנדרשים לבצע טסט פעמיים בשנה, ההתייקרות עלולה להוות נטל כלכלי נוסף. מאידך, התעריף הנמוך יחסית לרכבים חשמליים עשוי לעודד רכישת כלי רכב אלה.
לסיכום, השינויים במחירי מבחני הרישוי מהווים נקודת מפנה משמעותית בענף הרכב בישראל. בעוד שהם עשויים לסייע למכוני הרישוי להתמודד עם עלויות גבוהות, הם גם מציבים אתגר נוסף בפני בעלי הרכב. השאלה המרכזית היא האם שינויים אלה יובילו לשיפור בבטיחות הרכבים על הכביש או שמא רק יוסיפו נטל כלכלי נוסף על אזרחי ישראל. התשובה לכך תתברר ככל הנראה בחודשים ובשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשוט לא לעשות טסט !!
    גרי 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה משלמים אגרת רישוי? מה מקבלים בתמורה ? לא מדבר על האגרה של מכון הטסטים אלא על האגרה של הרישיון רכב על מה משלמים אותה בכל מקום בעולם משלמים רק את האגרה של מכון הטסטים וזהו , בגלל זה פשוט לא עושים
    סגור