רכב

בשורה לנהגים: מכון רישוי ראשון וחדש ייפתח בעיר הזו

עצמאות לנגב: לראשונה, מכון רישוי לרכב בדימונה, זאת לאחר ארבע שנים של הליכים משפטיים שהוביל משרד עורכי הדין חן אביטן באמצעות עו"ד חן אביטן ועו"ד יוסי עטון, קיבל בית המשפט לעניינים מנהליים את טענות הזוכה במכרז להקמת מכון רישוי בדימונה. הוועדה המקומית בדימונה כבר נתנה את ההיתר המיוחל שיעזור להפחית עומסים
מערכת ice |  5
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בשורה לנגב: במשך עשרות שנים נאלצו מאות אלפי תושבי הנגב המזרחי לבזבז זמן יקר וכסף כדי לנסוע לבאר שבע לעשות את המבחן השנתי, ה"טסט" לרכב. למרות שכבר ב-2020 נבחר איש העסקים חנא אליאס, כזוכה במכרז להקמת מכון הרישוי הראשון בדימונה, בפועל נערכה מאז מסכת משפטית מורכבת אותה הובילו עורכי הדין חן אביטן ויוסי עטון– מבכירי עורכי הדין בדרום שייצגו את אליאס, מול מתחרה אחר שהפסיד במכרז וניסה לטרפד את המהלך. לפני מספר חודשים במהלכה של מלחמת "חרבות ברזל" אף ביטל משרד התחבורה את זכייתו של אליאס במכרז.
במסגרת פסק דין חדש שנתן בימים האחרונים ביהמ"ש המחוזי בתל אביב בשבתו כביהמ"ש לעניינים מנהליים, מקבל בית המשפט את טענות עו"ד חן אביטן, תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלות משרד התחבורה וחוסר רגישותו במשלוח הודעת ביטול הזכייה במכרז בעיצומה של המלחמה.

בנוסף, מתח ביהמ"ש ביקורת על התנהלותו של המתחרה אשר פעל מטעמים אישיים ולא עניינים על מנת לטרפד ולבטל את הזכייה במכרז. ביהמ"ש קבע כי אי מתן ההיתר יהווה עיוות דין, פגיעה בתושבי דימונה אשר יאלצו להמתין זמן רב נוסף להוצאת מכרז חדש להקמת מכון רישוי ונזק הכלכלי שיגרם לזכיין אשר ביטול זכייתו יגרור אובדן כספי ונזק כלכלי של השקעות אשר תרדנה לטמיון.
לאחר שהתקבל ההיתר, צפויה תחילת בניה והקמה של מכון הרישוי בחודשים הקרובים כך שבתוך כשנתיים מכון הרישוי כבר יפעל לטובת כלל תושבי האזור. אם העתירה לא הייתה מתקבלת, היו נאלצים בעלי הרכבים לחכות עוד כ-5 שנים לפחות עד להקמתו.
עו"ד חן אביטן שייצג את הזוכה במכרז: "אכן בשורה לנגב ולתושבי דימונה בפרט. הליכי מכרז קפדניים הינם חשובים לשם שמירה על שוויון ועקרונות משפט נוספים אך יחד עם זאת נסיבות העניין ומציאות החיים צריכים להילקח בחשבון בשעה שמפעילים את הכלים המשפטיים הנ"ל וכך מגיעים לתוצאה הנכונה והצודקת".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מושחתים כולם
    שיר 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קדימה פרוטקשיין מהפזורה !!!
    סגור
  • 4.
    חסר בוחני רישוי
    מלמל 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להקים עוד עשרות מכוני רישוי צריך גם בוחניממ רישוי.מי רוצהנחעבוד בתנאי עבודה ומשכורת ירודים
    סגור
  • 3.
    ומה זה קשור ללימודי נהיגה? (ל"ת)
    חוזליטו 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כנסו לשאלה
    יוסי 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה בקרית גת אין מכון טסטים.???? למה אין מירי רגב???
    סגור
  • 1.
    למען הציבור
    רמי 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה כל דבר בארץ ביוקרטיה למה לנסוע מדימונה עד באר שבע לטסט לרכב מדינת חלם תחשבו על הציבור הפשוט בזבוז זמן דלק יום עבודה בשביל לעבור טסט.למה בחו"ל יותר קל ולא מסובך שם אתה בא למוסך בודק שהכל תקין וזהו לא צריך לשלם און תועפות בשביל להעביר את הרכב טסט בקיצור גוזלים את הציבור הפשוט בושה וחרפה וכלימה. חג עצמאות שמח לכל בית ישראל.
    סגור