רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זה מה שיקרה לאוטובוסים

תוכנית "נעים בעיר" של המשרד להגנת הסביבה יוצאת לדרך: המשרד להגנת הסביבה מפרסם קול קורא במסגרת תוכנית "נעים בעיר", לתמיכה ברשויות המקומיות; השלב הראשון: גיבוש תוכניות להפחתת זיהום אוויר ולצמצום פליטות גזי חממה מתחבורה בערים בסכום של עד 3.2 מיליון שקל
מערכת ice |  5
תיקוף באוטובוס אילוסטרציה (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
המשרד להגנת הסביבה מפרסם את השלב הראשון בקול קורא לתמיכה ברשויות המקומיות בגיבוש תוכנית לצמצום זיהום אוויר הנובע מתחבורה בתחומן, זאת במסגרת פרויקט "נעים בעיר" שמוביל המשרד. לשם כך הקצה המשרד להגנת הסביבה 3.2 מיליון שקל. במסגרת התמיכה ישקיע המשרד עד 200 אלף שקל עבור כל תוכנית.  
הכנת התוכניות היא הפעולה הראשונה שעל הרשות המקומית לבצע כדי לקדם ולהביא לשיפור משמעותי באיכות האוויר בעיר, על ידי מתן כלים להפחתת השימוש בכלי רכב ומעבר לתחבורה נקייה. לאחר הכנת התוכניות, המשרד להגנת הסביבה יפרסם קול קורא נוסף ליישום הצעדים המרכזיים בתוכנית.

"נעים בעיר" היא תוכנית של המשרד להגנת הסביבה שמטרתה לסייע בתכנון וביישום של פתרונות תחבורה בני-קיימה הנמצאים בסמכות רשויות מקומיות. במסגרת תוכנית זו, המשרד להגנת הסביבה מפרסם קול קורא לתמיכה בגיבוש תוכנית חומש לצמצום זיהום אוויר מתחבורה מתוקף פקודת התעבורה סעיף 77 א, שמטרתה לתכנן את הצעדים המרכזיים להפחתת זיהום אוויר מתחבורה, המותאמים למאפייניה הייחודיים של הרשות המקומית. 
דוגמאות לצעדים ולאמצעים שונים שהרשות יכולה לבחון במסגרת התוכנית במטרה לצמצם את זיהום האוויר מתחבורה בשטחה הם: הפעלת אזורי אוויר נקי, שיפור מערך התחבורה הציבורית, ניהול תנועה וחנייה, הפעלת תוכניות יוממות ושיתוף נסיעות, מעבר לכלי תחבורה מאופסי פליטות, תכנון עירוני מקיים, עידוד השימוש באמצעי תחבורה לא ממונעים על ידי הקמת תשתיות, הצללה ועוד.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תחבותחת חחח
    תותית 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה אתם רצים מהר מידי עם הסדר העולמי החדש ניראה מי באמת יישם את השטויות שלכם
    סגור
  • 3.
    תל אביב
    מוטי 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמשרד התחבורה יפקח על תווך של כל 5 שנים ל על החברות השונות להחליף אוטובוסים כי אני נוסע באוטובוסים שפג תוקפם מבחינה כללית ישנים מאוד מסריחים מאוד כיסאות מסריחות פשוט זוועה
    סגור
  • 2.
    המשרד המיותר במדינה
    יוסי 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוב לא, התחרות קשה מדי. אבל בהחלט אחד מהם.
    סגור
  • סתם עוד משרד
    ליאור 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה איכפת לביבי....העיקר הכיסא
    סגור
  • 1.
    כמה קשקושים בכתבה אחד..
    אזרח 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דיברתם ססמאות והרבה מילים חסרי תוכן כתוב בעיקר כמה כסף ילכו לפח
    סגור