רכב

מהפכת הרכבים החשמליים: החברה מישראל בנתה כביש שמטעין לבד את הרכב

חברת אלקטריאון הישראלית קיימה אירוע חשיפה והדגמה של טעינה דינמית על גבי כביש הטעינה האלחוטי שהקימה החברה הבת בגרמניה, Electreon Wireless GmBH במטה של חברת STRABAG AG (בעיר באד הרספלד שבגרמניה), מחברות התשתית המובילות בגרמניה
מערכת ice | 
פריסת עמדות טעינה ברחבי ישראל (צילום freepik, unsplash)
חברת אלקטריאון הישראלית הודיעה כי אתמול (שלישי) התקיים אירוע חשיפה והדגמה של טעינה דינמית על גבי כביש הטעינה האלחוטי שהקימה החברה הבת בגרמניה, Electreon Wireless GmBH במטה של חברת STRABAG AG (בעיר באד הרספלד שבגרמניה), מחברות התשתית המובילות בגרמניה, המתמחה בבניית תשתיות תחבורה ובהקמת פרויקטים תחבורתיים, ואף בעלת כבישים משלה.
אירוע החשיפה הינו המשך ישיר לפנייתה של חברת STRABAG לחברה הבת של אלקטריאון לפני מספר חודשים בבקשה כי תצטרף לפרויקט מחקר ממשלתי בשם EMiLi שמטרתו "בדיקת טעינה אינדוקטיבית בכבישים עבור ניידות חשמלית". החברה נענתה אתגר, ובלוח זמנים קצר, הקימה את הכביש האלחוטי הדינאמי במטה STRABAG.
לאחר הדגמה של הטעינה האלחוטית הדינאמית, מוצלחת שהוכיחה את יעילות הטכנולוגיה לצד ביצועים מרשימים של המערכת החליטה STRABAG להשאיר את המערכת בשטחה, ולקיים אתר הדגמה פעיל, שמטרתו לחשוף את הטכנולוגיה ללקוחות פוטנציאלים ולקדם כבישים אלחוטיים נוספים.
בהמשך לכך, STRABAG יזמה את אירוע החשיפה, אשר התקיים, כאמור לעיל, ביום ה-9 ביולי 2024, ואליו הוזמנו בעלי תפקידים בכירים מעולם התחבורה ומקבלי החלטות של לקוחות פוטנציאליים.
בין הלקוחות הפוטנציאליים: Autobahn GmbH - האחראית על ניהול הכבישים המהירים הפדרליים בגרמניה; BASt - המכון הפדרלי לחקר כבישים בגרמניה; חברת Fraport, המפעילה את נמל התעופה פרנקפורט; חברת Flughafen STR, המפעילה את נמל התעופה שטוטגרט; חברת TPA, המשמשת כמרכז המומחיות לטכנולוגיות של חומרי בניין אספלט ובטון.
בנוסף, גם חברת Hessen Agentur, שהיא סוכנות הפיתוח הכלכלי של מדינת הסן בגרמניה; איגוד RMV, הוא איגוד של חברות תחבורה ורשויות מקומיות באזור המטרופולין פרנקפורט ריין-מיין, האחראי על תיאום וארגון שירותי התחבורה הציבורית באזור; וחברת EnBW, אחת מחברות האנרגיה הגדולות בגרמניה ושותפה של אלקטריאון במספר פרויקטים בגרמניה.
מנכ"ל אלקטריאון, מר אורן עזר:  "חברת הבת Electreon Wireless GmBH הוציאה לפועל את הפרויקט בזמן קצר מאוד והציגה את יעילותה וביצועיה הגבוהים של הטכנולוגיה. STRABAG אחת מחברות התשתית המובילות באירופה מעוניינת לקדם פרויקטים נוספים עם אלקטריאון. אני מאמין כי אירוע החשיפה שהתקיים אתמול יסייע להגדיל את פעילותינו באירופה."
בהודעה של חברת STRABAG אמר מר פיטר הובנר, חבר בהנהלת החברה , כי "טכנולוגיות טעינה אינדוקטיביות מציעות הזדמנות מצוינת להרחבת הניידות החשמלית ולהגברת קבלתה בתעשייה ובקרב משתמשי הקצה. ל-STRABAG יש את המומחיות והניסיון לתמוך ולהוציא לפועל את תהליך ההתקנה עבור טכנולוגיות חדשניות כמו של אלקטריאון".
ד"ר אנדריאס וונדט, מנכ"ל החברה הבת, ציין: "הפרויקט שלנו עם STRABAG מדגים את היעילות, הבטיחות ופשטות הפריסה של טעינה דינמית אלחוטית. אנו מצפים לתמוך בפרויקטים נוספים הממחישים כיצד הטכנולוגיה שלנו שומרת על יעילות תפעולית תוך צמצום גודל ומשקל הסוללה, ומאפשרת תחבורה בת קיימא. אנו שמחים לחלוק את החזון הזה עם STRABAG ומצפים להשיק אותו עם לקוחותיהם הרבים בעתיד הקרוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה