רכב

קנס עצום על נהיגה בשכרות ו-3 שנות מאסר: זה החוק החדש

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית חוק חדש הקובע כי משיטים של כלי שייט ואופנועי ים שייתפסו נוהגים בשכרות, יעמדו בפני עונש של עד 3 שנות מאסר או קנס של עד 75,300 שקל או שני העונשים כאחד. הצעת החוק תיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2025
מערכת ice |  1
בדיקת ינשוף (צילום דוברות המשטרה)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ יצחק קרויזר לתיקון פקודת הנמלים, על מנת לאסור על השטת כלי שיט ושימוש באופנוע ים בשכרות. לפי ההצעה, העונש על משיטים שייתפסו בשכרות צפוי לעמוד על עד שלוש שנות מאסר או קנס של עד 75,300 שקל או שני העונשים כאחד. הצעת החוק תיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2025.
היו"ר ביטן הזכיר בתחילת הדיון כי בישיבה הקודמת התגלה לו נתון מדהים, והוא שלא קיימת עבירה של שכרות בים – כלומר, אסור להטיס מטוס בשכרות או לנהוג במכונית בשכרות אבל לא היה איסור מפורש על השטה בשכרות. לדבריו, "בשל כך נכנסנו לזה באופן רציני ויצרנו הצעת חוק חדשה, על בסיס הצעת החוק של ח"כ קרויזר, כדי להשלים את תמונת האכיפה כמו שצריך".
יוזם הצעת החוק, ח"כ קרויזר, אמר: "עבדנו שעות רבות על הצעת החוק הזו, כולם נרתמו כדי להביא בשורה למתרחצים בחופי הים שתשנה את המצב הקיים ותגדיר מחדש את הכללים ואת השמירה על חיי אדם".
במהלך הדיון הצביעה הוועדה על סעיפי ההצעה, בהם נקבע לראשונה בחקיקה הישראלית איסור מפורש לפיו ממלא תפקיד בכלי שיט לא ימלא את תפקידו כשהוא שיכור. בנוסף אישרה הוועדה את ההסדרים שיאפשרו נטילת דגימות לבדיקת שכרות, או סירוב לתת דגימה, הסדרים לפסילה מלהחזיק תעודת משיט למי שיורשע בבית משפט בעבירה, בדומה לקבוע בפקודת התעבורה. בנוסף אושרו סעיפי הענישה, בהם גם עונשי הקנס והמאסר.

במהלך הכנת ההצעה לקריאה ראשונה ביקשו נציגי המשטרה ורשות הספנות זמן להיערכות עד הכניסה לתוקף של ההצעה, ולכן הסכים המציע כי ההצעה תיכנס לתוקף 9 חודשים לאחר פרסומה ברשומות. בדיון היום התייחס לכך ח"כ קרויזר, ואמר כי בסיור של הוועדה לביטחון לאומי בכנרת בשבוע שעבר נמסר כי המשטרה מוכנה לאכיפה, וביקש להחיל את ההצעה כבר בפתיחת עונת הרחצה הבאה.
סגן ראש מדור שיטור ימי, רפ"ק אבי שררה, ביקש זמן נוסף להיערכות ואמר כי למשטרה עדיין אין דוחות. יו"ר איגוד ערים כנרת וראש המועצה האזורית עמק הירדן, אמר כי את החקיקה הזו צריך לתחילת העונה הבאה באפריל, כי המצב היום עולה בחיי אדם. "מבחינתי שתיכנס לתוקף מחר בבוקר, אבל אני ריאלי ולכן צריך את החקיקה בתוקף בפתיחת העונה הבאה. כל מי שבא עם אופנוע ים לכנרת צריך לדעת שאסור לנהוג בשכרות", אמר. בעקבות זאת אישרה הוועדה את ההצעה להקדים את הכניסה לתוקף של ההצעה, כבר ל-1 באפריל 2025.
ההצעה אושרה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטן, וחברי הכנסת אחמד טיבי, ששון גואטה וסימון מושיאשוילי שהשתתפו בחלק מהישיבה. היוזם ח"כ קרויזר תמך בהצעה אך לא השתתף בהצבעה, מאחר שלמפלגתו, עוצמה יהודית, אין נציג בוועדת הכלכלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    באים לעשות טוב ויוצאים טיפשים
    מתן 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוקיי עליתם על בעיה שהיא נכונה ואמיתית צריך לעשות חוק על נהיגה בשכרות בים. אני איתכם. אבל בוא נדבר תכלס נתתם פה עונש טיפשי במקום לתת את העונש הזה במקום הכי הגיוני שזה הכביש!! שבו באמת יש תאונות נוראיות מידי יום ובמיוחד של נהיגה בשכרות. ועדיין החלטתם לתת ענישה קשה בים שבו כמעט ובכלל אין תאונות ונהיגה בשכרות בים שונה לחלוטין. אז תשאירו את העונש הכבד הזה גם בים אבל הכי חשוב לא להילחם עליו כאילו שיניתם סדרי עולם ועשיתם משהו גאוני. זה ממש לא גאוני ולא נוגע לאף אחד בשיגרה. תתנו את אותו עונש לאנשים על הכביש שנוהגים בשכרות ואחרי זה נדבר ונגיד לכם כל הכבוד. בינתיים אתם באים לעשות טוב ויוצאים טיפשים
    סגור