רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: רכבת תחתית מטורפת בדרך לעיר הזו

על רקע העומסים הכבדים בירושלים והצפי לגידול האוכלוסייה שיעמיס על התחבורה הציבורית בעיר בכלל, והרכבת הקלה בפרט, בימים אלו יצא מכרז בעיר לבניית רכבת תחתית מטורפת שתכלול שלושה מסלולים מרכזיים מתחת לאדמה
מערכת ice |  1
עבודות הרכבת הקלה בגוש דן (צילום משה שי/פלאש 90)
האם אנחנו בדרך למהפכה של ממש בתחבורה הציבורית בירושלים? עושה רושם שכן. צוותים שעוסקים בתחבורה בעיר, פועלים על מנת לבנות רכבת תחתית ממש כמו באירופה וארצות הברית, גם בעיר הבירה של ישראל.
על פי הדיווח היום (רביעי) ב"מיינט", המהלך הנוכחי שמתוכנן בעיר מגיע על רקע הגידול הצפוי של אוכלוסיית העיר, מה שיקשה על התחבורה הציבורית בירושלים, שתהיה חייבת פתרונות נוספים.
כידוע, ישנה את הרכבת הקלה בירושלים, ובימים אלו גם עובדים על שני קווים נוספים, הקו הירוק והכחול של הרכבת הקלה, שנבנים בימים אלו. למרות זאת, על פי הערכות גם זה לא יספיק, ולכן שואפים בעיר הבירה לבנות רכבת תחתית מטרו חדשה בעיר, שתעבור מתחת לאדמה.
על פי הערכות, עד שנת 2050 הרכבת הקלה כבר לא תצליח לעמוד בעומסים בעיר יותר, כמו גם שאר כלי התחבורה הציבורית כגון רכבת ישראל וקווי האוטובוסים השונים. מדובר על יעד אוכלוסייה של כ-1.8 מיליון תושבים עד 2050, מה שייצור בלגן גדול מאוד בתחבורה בעיר, מה שגם ממש לא יקל על הפקקים הגדולים והתנועה הבעייתית במילא. על פי הדיווח, כבר יצא מכרז להפעלת רכבת התחתית, שצפויה לפעול בשלושה מסלולים עיקריים. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגניב ב2005 הוכרז על הרכבת הקלה (ל"ת)
    נתראה ב2065 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור