רכב

רכבת ישראל עושה מהפכה באחת התחנות המבוקשות: זה מה שיקרה מהיום

ועדת ארגון ואסטרטגיה של דירקטוריון הרכבת וועדת השמות של רכבת ישראל אישרו לקרוא לתחנת בית שאן על שמו של דוד לוי ז"ל,  שהלך לעולמו לאחרונה: "השאיר אחריו היסטוריה מפוארת"
מערכת ice |  2
תחנת רכבת ישראל (צילום דוברות רכבת ישראל)
בשבוע שעבר אישרו ועדת ארגון ואסטרטגיה של דירקטוריון הרכבת וועדת השמות של רכבת ישראל לקרוא לתחנת בית שאן על שמו של דוד לוי ז"ל,  שהלך לעולמו לאחרונה.
ההחלטה התקבלה, בין היתר, בזכות תרומתו הרבה למדינת ישראל ולעיר בית שאן, עמה היה מזוהה לחלוטין. לאורך כל שנות עשייתו הציבורית, כתושב בית שאן, חבר מועצת העיר, ולאחר מכן בתפקידיו כחבר כנסת וכשר, טבע דוד לוי ז"ל חותם בתחומים רבים בישראל, במישור החברתי ובמישור המדיני כאחד, תוך הובלת מאבק בלתי מתפשר לקידום ערכי הצדק והשוויון, ושילוב כל חלקי האוכלוסייה ונציגיה בשערי הממלכתיות. 
עוד ייזכר דוד לוי ז"ל, כמי שרתם את כל משאביו המנהיגותיים כדי להעניק תנופה ותקומה לעשרות שכונות מצוקה וערי פיתוח. בזאת , קירב אוכלוסייה של מאות אלפים לישראליות וסלל את דרכם לשותפות משמעותית בהנהגת המדינה.
כשר השיכון היה דוד לוי ז"ל גורם מרכזי בפיתוח רשתות תעבורה מקיפות שחיברו בין ערים ובין שכונות וכן בין חבלי ארץ שונים. בזכות שיתוף הפעולה של דוד לוי ז"ל עם שרי תחבורה שכיהנו במשמרתו, הצליח להניב פרויקטים החשובים בתחום התחבורה.
כשר החוץ, ביצר דוד לוי ז"ל את מעמדה של ישראל בקרב אומות העולם. ביסס וחידש קשרים דיפלומטיים עם עשרות מדינות ושילב את ישראל כחברה במוסדות וארגונים בינלאומיים התורמים למעמדה וליוקרתה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: ״מברכת על החלטת יו״ר רכבת ישראל משה שמעוני, מנכ״ל רכבת ישראל שיקו זנה, וחברי הדירקטוריון על ההחלטה לקרוא לתחנת הרכבת בבית שאן על שמו של דוד לוי ז"ל. זאת החלטה נכונה ומתבקשת לאור תרומתו של דוד לוי למדינת ישראל בכלל ולפריפריה הגאוגרפית והחברתית בפרט".
"דוד היה נער צעיר שעלה ארצה ממרוקו אל המעברה ועיירת פיתוח ומשם זינק למרכז העשייה הציבורית והחברתית. בתפקידיו כשר, סגן רה״מ, ח"כ וזכייתו כחתן פרס ישראל. דוד לוי ז"ל, היה אחד מהלוחמים החברתיים המשפיעים והבולטים ביותר בתולדות מדינת ישראל. לוחם חברתי, מנהיג עובדים ונציג עיירות הפיתוח והפריפריה, שהוביל פרויקטים חברתיים רבים ועמד בראש פרויקט שיקום שכונות".
"עבורי ועבור בני דורי, דוד ז"ל שימש כסמל של צדק ונחישות, למרות כל הקשיים שהוצבו בדרכו. הנצחתו בתחנת הרכבת בעיר בית שאן, שהייתה שמו השני, תשמש אות ומופת לתרומתו הרבה למדינת ישראל ולבית שאן שאותה אהב ופעל למענה כל חייו. זו החלטה חשובה ומתבקשת, מעשיו ותרומתו למדינה ילוו אותנו עוד שנים רבות."
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: ״ישראל כולה נפרדה בצער מאחד מבניה ומנהיגיה ההיסטוריים, חתן פרס ישראל שהוענק לו על מסכת הישגים נדירה. אני שמח וגאה על ההחלטה לקרוא לתחנת הרכבת בבית שאן על שם דוד לוי ז"ל, כך שתהיה מפעל הנצחה אחד מיני רבים, לציון מורשתו המפוארת. יהי זכרו ברוך״ .
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: ״שם התחנה החדשה "בית שאן - דוד לוי ז"ל" משלב בין ההיסטוריה המפוארת של העיר בית שאן, לפועלו הלאומי והמודרני של חבר הכנסת והשר לשעבר, דוד לוי ז"ל, שהיה לאחד מבניה המוכרים והאהובים של העיר. מורשתו לחיבור וקידום כל חלקי החברה בישראל, קידום הפריפריה וחיבורה לכל חלקי הארץ, היא גם הציווי והמשימה  שלנו ברכבת ישראל, ששמה לעצמה למטרה לחבר בין אנשים ומקומות, מרכז ופריפריה כאחד, ולשפר את מרקם החיים של כל תושבי ישראל. יהי זכרו ברוך."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכי מגיע לו
    רחל אפרת 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום עליתי על הרכבת בתחנת בית שאן דוד לוי בבוקר. התרגשתי מאוד ששמעתי וראיתי את ההכנות לטקס.מגיע לו לדוד לוי ז"ל
    סגור
  • 1.
    וואו
    נדב 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה צבועה האישה מירי גרב. אידיוטית
    סגור