רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: מה יקרה למחירי המוניות בקרוב?

דת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה לדיון שעסק בהסדרת פעילות נהגי המוניות. ראש רשות התחבורה הציבורית במשרד התחבורה אמר כי יש הסכמה מול ארגון נהגי המוניות שיש בעיה בתעריף הבין עירוני ותוך חודש יגיש חוות דעת מקצועית לוועדת המחירים
מערכת ice |  3
מוניות (צילום shutterstock)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה הבוקר (שלישי) לדיון שעסק בהסדרת פעילות נהגי המוניות. היו"ר ביטן הזכיר, כי הוועדה דנה בנושא לפני כשנה אך בשל המלחמה לא טיפלה בכך בשנה האחרונה. הוא הזכיר, כי ביקש ממשרדי האוצר והתחבורה לטפל בכך ושאל האם הייתה התקדמות מאז. 
ראש רשות התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, עידן מועלם, אמר כי היו מספר פגישות עם נציגי ארגון המוניות ויש הסכמה שיש בעיה בתעריף הבין עירוני ותוך חודש יגיש חוות דעת מקצועית לוועדת המחירים. לדבריו של מועלם: "ההצעה היא להעלות תעריף לנסיעה בין עירונית ולהקפיא את תוספת המדד בתעריף העירוני".
מנהל אגף מוניות והיסעים במשרד התחבורה, אסי סוזנה, הסביר כי החל מהק"מ ה-11 של הנסיעה התעריף יגדל ב-1.75 שקלים. הוא הוסיף כי קשה להגיד כמה יעלה המחיר לכל נסיעה, וציין כי בנסיעה של עד 5 ק"מ המחיר יעלה ב-1.2%, בנסיעה של 5-10 ק"מ יעלה התעריף ב-0.6%, בנסיעה של 10-15 ק"מ יעלה התעריף ב-5% ובנסיעה של 20-30 ק"מ יעלה התעריף ב-20%.
יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר אור, אמר כי היה שיתוף פעולה עם משרד התחבורה והשרה. חבר הנהלת הארגון, יהודה מזרחי, ציין כי האוצר או משרד התחבורה לא עושים טובה לנהגי המוניות, ואמר כי הנהגים הסכימו לוותר על ההצמדה למדד בנסיעות העירוניות.
עם זאת, במהלך הדיון התפתחו ויכוחים סוערים בין נציגים שונים של הענף. יו"ר התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות, זוהר גולן, סיפר כי כדי להכניס 10,000-12,000 שקל בחודש, פחות מהשכר הממוצע במשק, הוא נאלץ לעבוד 14 שעות ביום 7 ימים בשבוע. "אנחנו לא יכולים להתפרנס בכבוד, אני מבין שזה לא פופולרי להעלות מחירים אבל אין ברירה", אמר.
יו"ר התאחדות נהגי המוניות, כפיר בן זינו, טען כי "הענף נהייה בושה וחרפה, יש פה הרבה עסקנים ובינתיים 185 נהגים נרדמו על ההגה בשנה האחרונה כי עבדו שעות ארוכות ועוד 22 נרצחו. נחכה חודש, אבל תבטיחו לנו שזה נגמר. אני 25 שנה נהג מונית וזה המצב הכי גרוע שיכול להיות", אמר. יו"ר תנועת העצמאים, אורן בוטא, הוסיף כי הוא מצפה לראות את הסימולציות למרחקים הגדולים יותר, של 30-40 ק"מ.
היו"ר ביטן סיכם את הדיון וביקש שוועדת המחירים תסיים את הטיפול בנושא תוך חודש. הוא הוסיף כי ההחלטה על המחיר צריכה להיות על בסיס נתונים, וקרא לפרסם את חוות הדעת כך שהנהגים יוכלו להגיב לה. עוד הוא ציין כי במצב שנוצר נהגי מוניות לא לוקחים נסיעות בין עירוניות והציבור נפגע, וקרא לקחת גם את זה בחשבון בקבלת ההחלטה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מונית
    עורן 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרטטנים מרוויחים יפה מאוד 10000 12000 בחודש על 14 שעות זה יפה מאוד אחרי כל ההוצאות שלהם יש כאלה שלא מרווחים אפילו את זה
    סגור
  • 2.
    כל מה שקשור
    מוטי 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לממשלת הביזיון הזאת זה מילים כמו חול ואין מה לאכול.
    סגור
  • 1.
    לא לוקח בינעירוניות זו נסיעת הפסד (ל"ת)
    גמיש 2000 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור