רכב

ענקית התחבורה הציבורית פושטת רגל: חובות ענק הביאו להתרסקות

ענקית התחבורה האמריקאית Coach USA בפשיטת רגל. הקשיים הכלכליים של Coach USA החלו לאחר רכישתה ב-2019 על ידי קרן ההשקעות Variant Equity Advisors תמורת 270 מיליון דולר, עסקה שמומנה ברובה באמצעות חוב. המצב החמיר עם פרוץ מגפת הקורונה, שגרמה לירידה דרסטית של 90% במספר הנוסעים בין 2019 ל-2020
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית
דרמה בתחבורה הציבורית העולמית. Coach USA, המפעילה הגדולה ביותר של קווי אוטובוסים בארצות הברית ובקנדה, הגישה בקשה להגנה מפני נושים בבית המשפט בדלאוור. החברה, המוכרת בזכות מותג האוטובוסים Megabus, מבקשת למכור את נכסיה ולהסדיר את חובותיה הכבדים.
הקשיים הכלכליים של Coach USA החלו לאחר רכישתה ב-2019 על ידי קרן ההשקעות Variant Equity Advisors תמורת 270 מיליון דולר, עסקה שמומנה ברובה באמצעות חוב. המצב החמיר עם פרוץ מגפת הקורונה, שגרמה לירידה דרסטית של 90% במספר הנוסעים בין 2019 ל-2020.

למרות התאוששות מסוימת, מספר הנוסעים ב-2023 עומד על 45% בלבד מהרמה שלפני המגפה. החברה גם מתמודדת עם עלייה בשיעורי הריבית והוצאות גבוהות יותר על שימור עובדים ודלק.
מנכ"ל החברה, דריק ווטרס, הבטיח כי האוטובוסים ימשיכו לפעול כרגיל במהלך הליכי פשיטת הרגל. החברה נכנסה להליך עם חוב של כמעט 200 מיליון דולר, כולל 37 מיליון דולר מהלוואת סיוע בעקבות מגפת הקורונה.
Coach USA הגיעה להסכמי מכירה עם שלוש חברות שונות, שיכסו 16 מתוך 25 קווי העסקים שלה וישמרו על מקום עבודתם של כ-2,100 עובדים. קבוצת Renco תרכוש את רוב נכסי החברה, Avalon Transportation תקנה קווי אוטובוס במספר מדינות, ו-ABC Buses תרכוש צי של 143 אוטובוסים דו-קומתיים.
מקרה זה מדגיש את האתגרים המתמשכים שחברות תחבורה ציבורית מתמודדות איתם בעקבות משבר הקורונה, ואת ההשפעה ארוכת הטווח של המגפה על ענף התחבורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה