רכב

הפסד הענק של טויוטה נחשף: כמה כסף איבדה בעקבות השערורייה?

המניות של יצרנית הרכב הגדולה ביפן, טויוטה, ירדו ע"פ cnbc ביותר מ-5.4% בשבוע שעבר, לאחר שנשפה השערורייה הגדולה ב-3 ביוני, אך היא התאוששה הבוקר. יצרנית הרכב הפסידה 2.45 טריליון ין יפני (15.62 מיליארד דולר) בשווי שוק בשבוע שעבר בלבד. גם מאזדה ירדה ב-7.7% באותה תקופה, ואיבדה 80.33 מיליארד ין, או 511.8 מיליון דולר
מערכת ice | 
טויוטה בצרות (צילום unsplash, Pixabay)
לאחר ההודעה הדרמטית של משרד התחבורה של המדינה מצא נתונים כוזבים ששימשו לאשר דגמים מסוימים לפני שבוע ביום שני, המניות של יצרניות הרכב היפניות טויוטה ומאזדה צנחו בצורה חדה.
המניות של יצרנית הרכב הגדולה ביפן, טויוטה, ירדו ע"פ cnbc ביותר מ-5.4% בשבוע שעבר, לאחר שנשפה השערורייה הגדולה ב-3 ביוני, אך היא התאוששה הבוקר. יצרנית הרכב הפסידה 2.45 טריליון ין יפני (15.62 מיליארד דולר) בשווי שוק בשבוע שעבר בלבד.

יצרנית הרכב השנייה בגודלה במדינה, מאזדה ירדה ב-7.7% באותה תקופה, ואיבדה 80.33 מיליארד ין, או 511.8 מיליון דולר בשווי השוק בשבוע שעבר. הבדיקה הרחבה של משרד הקרקעות, התשתיות, התחבורה והתיירות מצאה גם אי סדרים בבקשות הסמכה של יצרניות רכב אחרות הונדה, סוזוקי וימאהה.
מניות כל אותן חברות נסחרו ביום שני בעליות. טויוטה עלתה ב-1.7%, הונדה עלתה ב-2.13% ומאזדה עלתה ב-1.7%. גם סוזוקי וימאהה היו גבוהות יותר באופן שולי. כל חמש החברות הגישו נתוני מבחן כוזבים, או במקרה של טויוטה ומאזדה, זייפו את כלי הרכב ששימשו במבחני ריסוק.
משרד התחבורה הודיע ​​כי יבצע בדיקות באתר של חמש החברות שבהן דווח על התנהגות בלתי הולמת. הבדיקה של יצרניות הרכב היפניות מגיעה לאחר שדייהטסו של טויוטה הודיעה בדצמבר שהיא תעצור את המשלוחים של כל כלי הרכב הן מעבר לים והן ביפן. זה הגיע לאחר שחקירה של שערוריית בטיחות גילתה בעיות בכ-64 דגמים, כולל 22 שנמכרו תחת המותג טויוטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה