רכב

הרכבים הסינים כובשים את המזרח התיכון: חברת הענק נוחתת בישראל?

מנכ"ל חברת המכוניות החשמליות הסיניות ניאו, ויליאם לי, הודיע כי הוא מתכנן להרחיב את פעילות החברה לאיחוד האמירויות. המהלך מגיע לאחר מימון נרחב שקיבלה החברה הצעירה (שנוסדה ב-2014) מצד משקיעים מהמזרח התיכון
מערכת ice | 
רכב סיני-אילוסטרציה (צילום freepik, unsplash)
אין זה סוד כי שוק המכוניות החשמליות הסיני כבש את העולם (וישראל) בשנים האחרונות. לאחרונה גם חברת המכוניות הצעירה ניאו (NIO), הודיעה כי בכוונתה להתרחב ולהתמקד באזור חדש במהלך השנה הקרובה. רמז: הוא בכלל לא רחוק מאיתנו. 
כפי שפורסם ב-CNBC, יצרנית הרכבים נוסדה בשנת 2014, ואילו הנפקתה הראשונה בבורסה לניירות ערך של ניו יורק הייתה כבר כעבור ארבע שנים, ב-2018. לדבריו של המנכ"ל ויליאם לי, החברה הסינית שהתמקדה עד כה בשווקים באירופה וארה"ב תציע את הרכבים למכירה באיחוד האמירויות. אחת הסיבות להתרחבות היא בשל מימון נרחב של משקיעים מהמזרח התיכון, שמאמינים בפוטנציאל של ניאו. מהחברה נמסר כי מחיר הרכב שיימכר יעמוד על 100-200 אלף יואן (50-100 אלף שקל) ובכך יסומן כרכב מסוג "לואוקוסט".
כבר בחודש אוקטובר האחרון החלה דלק מוטורס לייבא באופן מקביל את דגמי החברה לישראל. נציין כי במקביל לעובדה שהרכבים הללו מצליחים לכבוש את מדינות העולם, בארה"ב דווקא מצננים את ההתלהבות ואף מטילים מכס על רכבים סיניים בעקבות התחרות הסמויה-גלויה בינה לבין סין, ומחשש לריגול של הממשל הסיני באמצעות הרכבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה