רכב
תחנת רכבת חדשה בישראל: זו העיר שעומדת להתחדש
התוכנית לחיבור מהיר של קריית שמונה עם מרכז הארץ יוצאת לדרך: הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה צפון אישרה סופית את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מטרת העל של הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ.
התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט נאמד בכ-12 מיליארד שקל.
מדובר בפרויקט מורכב וייחודי, הכולל מערכות הנדסיות מאתגרות, מנהרות, גישור מסובך, ומרכיבים הנדסיים נוספים - כמו הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כל אלה מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית החשובה הזו. בד בבד, הפרויקט מתוכנן להשתלב בנוף ולשמור על הצביון הכפרי והטבעי של האזור.
התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה: תחנת קריית שמונה, תחנת קצה שתשרת את תושבי קריית שמונה ויישובי הסביבה, ואת אזורי התעשייה והתעסוקה באזור, מכללת תל חי ואוניברסיטה בגליל, מכוני המחקר והפיתוח וכן את אתרי התיירות בחרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל.
תחנת חצור הגלילית (צח"ר), מיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בצמוד למרכז תחבורה אזורי, אשר תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, מרכז רמת הגולן וקצרין, אזורי התעשייה, מוסדות הממשל והמרכז הרפואי בצפת, וכן את אתרי התיירות במרחב. בנוסף, התוכנית מאפשרת בעתיד הקמת תחנת מוצא לרכבל לצפת. תחנת כרמיאל - נחף מזרח (אזור התעשייה המרחבי כרמיאל), שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם, ויישובי הסביבה, וכמובן תתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור.
אפשרות לתחנה עתידית - תחנת אגמון החולה/צומת כ"ח, מסומנת בתוכנית כסימבול (אזור חיפוש ולא תכנון מפורט), שיאפשר בעתיד ולאחר הקמת התחנות המאושרות בתוכנית, להקים תחנת נוסעים בעיקר למטרות תיירות ונופש וחיבור ליישובי ההר הגבוה. אפשרות לתחנה עתידית - תחנת מרום הגליל, מסומנת בתוכנית כסימבול (אזור חיפוש ולא תכנון מפורט), לשירות הנוסעים לקבר הרשב"י ויישובי הסביבה.
נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות, כך שניתן יהיה לנצל את הרשת המסילתית לשינוע מטענים מאזור קריית שמונה, אזור התעשייה צח"ר, דלתון, רמת הגולן, בקעת סח'נין ובקעת בית הכרם, לנמלי הים והאוויר.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".
עוד ב-
מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיסיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צרכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(19):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
17.הייתי מתחיל מהרחקת חיזבאללהירוו 06/2024/10הגב לתגובה זו0 0כי אחרת לא יהיו תושבים שיצדיקו. ממילא אם תהיה שם תחנת רכבת זה לא יהיה לפני 2040סגור
-
16.לא צריך לבנות רכבת למי שלא מצביע ליכוד (ל"ת)יוסי 06/2024/08הגב לתגובה זו1 1סגור
-
15.רכבתפלוני אלמוני 06/2024/05הגב לתגובה זו0 0במצב הכלכלי של היום שישפיע גם על השנים הבאות, וכשיש תוכניות גרנדיוזיות הכסף המוקצב לא מספיק מהיכן לוקחים כסף???סגור
-
14.כפיים אבל מישהו גר שם?מש 06/2024/05הגב לתגובה זו7 1כפיים אלא מי גר שם היום?סגור
-
13.רכבת תחתית עדיףיהלום 06/2024/04הגב לתגובה זו3 0לאור המצב הביטחוני שמתפתח בארץ רצוי שהרכבת תהיה תחתית ולא כמו בשדרות...שכל הסלמה ביטחונית לא נוסעת הרכבת....מחשש מירי פצמרים וטילי נ"ט מעזה....סגור
- טען עוד
-
12.רכבת לקרית שמונהאורי 06/2024/04הגב לתגובה זו1 2למה לבנות כדי שחיבאללה שהממשלה וצהל מפחדים ממנו יהרוס את המסילה תשלחו לו את החומר מנהרות יש לו ??צריך רק מסילהסגור
-
11.כנראה שאצל רגב קרית שמונה ירוקה (ל"ת)משה 06/2024/04הגב לתגובה זו2 0סגור
-
10.רכבת ישראלא. 06/2024/04הגב לתגובה זו2 0עדיף אם כבר,שכל המסילה לקרית שמונה תהיה מתחת לאדמה במנהרות, כדי שלא יצטרכו לעצור אותה במקרה של הפגזה/ירי טילים/כטב"ם והנסיעה הלכה פייפןסגור
-
9.אינשאללהדודו 06/2024/04הגב לתגובה זו4 0מקווה שעד שתפעל, יחזרו התושבים לקרית שמונהסגור
-
8.לא נשאר למי לבנות וגם הנוף כבר לא ככ ירוק (ל"ת)תושב 06/2024/04הגב לתגובה זו6 1סגור
-
7.עד שהמלחמה תיגמר לא יהיה יותר קריית שמונה (ל"ת)נתן 06/2024/04הגב לתגובה זו7 1סגור
-
6.חחחחחל 06/2024/04הגב לתגובה זו2 0בינתיים קריית שמונה נשרפת באין מפריעסגור
-
5.קשקוש ובלבולי מוח כמו כל ההבטחות החלולותט 06/2024/04הגב לתגובה זו2 1של האפסים בשלטון לקראת בחירות. רכבת לק"ש יש לה היתכנות כלכלית אפס.סגור
-
4.ובנתיים הרכבת לשדרות מושבתתרימי גרב ברך 06/2024/04הגב לתגובה זו2 0תודה לשרת התחבורה.סגור
-
3.ברור... (ל"ת)יאצק 06/2024/04הגב לתגובה זו0 1סגור
-
2.מה קרית שמונה ירוקה בסולם סיבוני? (ל"ת)יצחק של הפלמח 06/2024/04הגב לתגובה זו3 0סגור
-
נוח להבטיח כי יהיו אחרכך סיבות ביטחוניות למה לא (ל"ת)דורית 06/2024/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מה עם רכבת לטבריהאקסלרוד הילה 06/2024/04הגב לתגובה זו7 2מה עם רכבת לטבריה מתי תוקם רכבת שתחבר גם את טבריה ועמק הירדן למדינה???????סגור
-
לא צריך רכבתשלמה 06/2024/08הגב לתגובה זו0 0בקרוב טבריה תהיה חרדית והכל יסתדר בעזרת הדם בשביל ישיבות לא צריך רכבת חזרתי לא מזמן מטבריה המרחק ממנה לאלעד הוא קטן מאד תשאלו את התושביםסגור