רכב

אובר חוטפת תביעה של יותר מ-300 מיליון דולר: הנהגים בצעד דרמטי

אובר חוטפת תביעה של 250 מיליון ליש"ט (313 מיליון דולר) מ-11 אלף נהגי מוניות בלונדון, שטוענים כי החברה עברה על החוק, הטעתה את האפליקציה שלה כדי לקבל רישיון עסק ופגעה אנושות בנהגי המוניות בעיר
מערכת ice | 
אובר (צילום ויקיפדיה)
אובר חוטפת תביעה ייצוגית של 250 מיליון ליש"ט (313 מיליון דולר) מ-11 אלף נהגי מוניות שנוסעים ברחבי בירת אנגליה, לונדון, זאת בטענה כי על מנת לפעול כמונית חוקית בעיר ולקבל רישיון עסק, החברה הטעתה את האפליקציה שלה לגבי אופן הפעולה שלה, גרמה להם לנזק ולפחות עבודה וכך גם עברה על החוק כשהפכה לסוג של מונופול בעיר כשהיא פוגעת בהם באופן ישיר.
למעשה, כל נהג שתבע צפוי לקבל מהחברה כ-25 אלף ליש"ט. דובר אובר הגיב ל-BBC וטען כי "הטענות הללו אינן מבוססות, אובר פועלת כחוק בלונדון, בעלת רישיון מלא וגאה לשרת מיליוני נוסעים ונהגים ברחבי הבירה". התביעה מתייחסת לנסיעות שהתרחשו בין השנים 2012 ל-2018.
כזכור, כבר ב-2017 רישיון העבודה של אובר בלונדון נשלל, זאת בעקבות חשש לפגיעה בתחרות. בחברה התנצלו בזמנו על הדברים, ערערו על ההחלטה וקיבלו את הרישיון בחזרה למורת רוחם של נהגי המוניות בעיר עד לשנת 2022.
בהמשך, החברה קיבלה הערכה לשנתיים וחצי, ורישיון העסק שלה בלונדון יפוג בספטמבר הקרוב. בנוסף טוענים הנהגים כי החברה ניסתה לשלם לנהגי מוניות כדי שיעברו לעבוד תחתיה. הנושא הצית גל של מחאות מטעם נהגי המוניות בעיר נגד החברה. כעת, מעניין יהיה לראות מה יקבע בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה