רכב

מהפכה באוטובוסים בתל אביב: זה מה שיקרה ממחר בקווים

עיריית תל אביב-יפו מודיעה כי שירות נעים בסופ"ש עובר לשעון קיץ ומתגבר חלק מהקווים
מערכת ice | 
אוטובוס נעים בסופש (צילום דוברות עיריית תל אביב)
החל בסוף השבוע הקרוב, יום שישי, 29 במרץ 2024, יתעדכנו שעות הפעילות של מיזם "נעים בסופ"ש" בהתאם לשעון קיץ וחלק מהקווים יתוגברו. שעות הפעילות המעודכנות יהיו שישי - 16:30 - 01:00 ושבת - 09:30 - 19:00
קווים 705, 706, 707 ו- 710 יתוגברו ויפעלו בתדירות של פעם בחצי שעה, בנוסף לקווים 708, 709 ו-717 שתדירותם הוגברה בתחילת פברואר. שעות הפעילות והתדירות המעודכנים של כל קו יפורסמו באפליקציית התחבורה רב-פס.​​​
מערך ההסעות המטרופוליני נעים בסופ"ש החל לפעול לראשונה בסוף 2019 ומאז פועל בהצלחה רבה. בימים כתיקונם משרת המיזם יותר מ-30 אלף נוסעות ונוסעים בכל סוף שבוע. נעים בסופ"ש מחבר בין 12 רשויות מקומיות, הוא כולל 14 קווים ויותר מ-500 תחנות ומאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה, תוך התחשבות באזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת.
 
כמו כן, המיזם מאפשר לתושבים להתנייד ללא תלות ברכב הפרטי. השירות כולל נגישות לאנשים עם מוגבלויות, שיכולים בתיאום מראש לקבל שירות נסיעה מונגש. כמו כן, מלבד התועלת הבטיחותית, מעניק המיזם גם פתרון להתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים שמתרחשים לאחרונה בסופי השבוע ובחגים.
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "הביקושים לשירות מעידים על הנחיצות שלו והביאו לכך שכל העיריות השותפות למיזם החליטו על המשך התפעול והמימון שלו, גם ברשויות שבהן היה שינוי בראשות העירייה. אנו צופים כי יגיעו פניות מראשי רשויות נוספים שיבקשו להצטרף למיזם במטרה לתת שירות תחבורתי לתושביהן בסופ"ש ובחג, בהתאמה למדיניות שתומכת בצמצום השימוש ברכב פרטי ובמתן הזדמנות שווה גם למי שאין בידו אמצעים לנוע במכונית או במונית".
עוד הוסיפה: "אני מבקשת להדגיש כי ככל שהשירות יעיל ואמין יותר, כך יותר נוסעים מסתמכים עליו ואנו נדרשים להעלות התדירות ולהגדיל המימון. אני קוראת לממשלת ישראל ולשרת התחבורה בפרט, לאפשר לנו לגבות תשלום על הנסיעות כדי להבטיח שהשירות יהיה בר-קיימא לאורך זמן ובעיקר כדי לאפשר לרשויות שתקציביהן מוגבלים להצטרף לשירות לטובת מתן מענה לצרכי התושבים בישובים נוספים שמעוניינים בו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה