רכב

אילון מאסק עושה מהפכה בעולם: הרכבת הראשונה שתגיע ל-2,000 קמ"ש?

בסין ערכו לאחרונה ניסוי ברכבת החדשה המכונה "T-"Flight, במסגרתו הצליחה הרכבת להגיע למהירות של 623 קמ"ש, מהירות גבוהה משל מטוס, בזכות טכנולוגיית ה"הייפר-לופ" אותה המציא אילון מאסק. כעת, המטרה היא להגיע בזכות הטכנולוגיה החדשה לרכבת שתגיע למהירות של 2,000 קמ"ש ותחבר בין ווהאן ובייג'ינג
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
תאגיד המדע והתעשייה האווירית בסין בנה לאחרונה רכבת מהירה במיוחד בשם "T-"Flight. בבדיקת מבחן שנערכה לאחרונה על הרכבת, עולה כי היא מגיעה למהירות שיא של 623 קמ"ש. מדובר ברכבת המהירה ביותר בעולם, שנוצרה בעזרת טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת אותה בנה אילון מאסק.
הרכבת כוללת שתי טכנולוגיות עיקריות: ריחוף מגנטי ו"הייפר-לופ". ריחוף מגנטי אומר למעשה שהרכבת ממש מרחבת מעל המסילה, ללא כל מגע במסילה, והיא ממש טסה כמו מטוס מעל המסילה ומסוגלת להגיע למהירויות חסרות תקדים שעדיין לא נראו אי פעם.  
הייפר-לופ הינה מערכת הסעת המונים על-קולית המבוססת על שינוע נוסעים באמצעות שפופרת אוויר. בשלב הראשוני הניסוי נעשה על מסילה באורך של שני קילומטרים. כעת, אחרי הצלחת הניסוי, מתכננים בתאגיד המדע והתעשייה האווירית בסין לבנות מסילת ניסוי שמתפרסת על פני 60 ק"מ, והמטרה היא שבניסוי הזה היא תגיע ל-1,000 קמ"ש, מהירות גבוהה יותר ממטוס, שמהירותו נעה באזור בין 575 עד 600 קמ"ש.
מערכות הייפר-לופ מבוססות על טכנולוגיה שיצר כאמור אילון מאסק, ומהירותן מהירה פי כמה מאשר רכבות קונבנציונליות. כעת, המטרה לבנות רכבת מהירה שתחבר בין הערים ווהאן ובייג'ינג, ותגיע עד למהירות של 2,000 קמ"ש, בזכות הטכנולוגיה שייצר מאסק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה