בצל המלחמה: זה משרד הפרסום שפועל ללא חשש תחת אזעקות והפגזות
בצל החזרה למלחמה, עובדי משרד הפרסום "גרופ 19 דיגיטל", הפועל בשדרות, מתנחמים בלקוחות אשר מהווים עבורם עוגן משמעותי בימים מורכבים. שלומית רשף שני, מנכ"לית 'גרופ 19 דיגיטל': "הלקוחות מעניקים לנו גב ותמיכה חשובה"
כבר יותר מחודש שאנחנו חזרנו, כביכול, לשגרת עבודה מלאה במשרד שלנו בשדרות. אני משתמשת במילה “כביכול” כי כשאת חיה בלב אזור שמחזיק בתואר המפוקפק “קו עימות”, בכל רגע יכול להתהפך היום שלך.
הקלדת המילים האלו “חזרנו לשגרה”, יכולה להישמע מובנת מאליה למי שמתבונן מרחוק, אבל עבורנו הן מבטאות ניצחון קטן של שפיות בתוך מציאות מורכבת. הימים שאחרי ה-7 באוקטובר לימדו אותנו היטב מהו שיבוש מוחלט של שגרה. מספיק טלפון לילי מהפיקוד האזורי כדי לסגור אותנו בבית, או הודעה שמחלחלת לקבוצות הוואטסאפ ומבהירה לנו שאנחנו עלולים לשמוע צבע אדום בכל רגע.
הרגעים האלו, שבהם נדרשנו שוב ושוב לעזוב את המשרד, לעבוד מהבית, להיות דרוכים להתרעה הבאה – כל אלה היוו מבחן לא רק לנחישות האישית של כל אחת מאיתנו, אלא בעיקר למבנה העמוק של הצוות ושל המשרד כולו.
למזלנו, בגרופ 19 דיגיטל, יש לנו עוגן משמעותי. הלקוחות שלנו - כמו הפניקס, מכבי, אלמה ואקרשטיין – שיושבים במרכז הארץ. לעיתים קרובות, עסקים שנמצאים בשדרות ובאזור הדרום נתקלים בקשיים: הם צריכים להסביר כל פעם מחדש למה לא תמיד אפשר להגיע לפגישות, או למה הספק יוצא פתאום להפסקה לא מתוכננת כי הייתה אזעקה.
הלקוחות שלנו ממלאים תפקיד אחר לגמרי - הם מעניקים לנו גב ותמיכה חשובה, ויותר מזה, הם מוסיפים תחושת משמעות לעבודתנו. הידיעה שהשירות שאנחנו נותנים להם נחוץ ויש לו תוצאות, ושהם מבינים את המצב שבו אנחנו נמצאים, מאפשרת לנו לשמור על רציפות עבודה גם כשאנחנו עוברים למתכונת ביתית מהיום למחר.
ענת יונדוב, מנהלת לקוחות כאן במשרד, מיטיבה לתאר את ההרגשה הזו של חוסר ודאות בשגרה היומיומית: "לקבל בלילה הודעה שנשארים בבית ליד מרחב מוגן, כשלא ברור אם יש או אין התארגנות נוספת לחדירה של החמאס – זה לחזור לסיוט ברגע. אתה מסיים יום עבודה, חושב שהכול נרגע לפחות ללילה אחד ואז שוב הגוף נכנס לדריכות מטורפת. אבל עם כל הקושי, הידיעה שיש לנו עבודה בבוקר – נותנת תחושת שגרה אחרת, שגרה של עשייה".
מבחינתי, לראות את ענת, לורן, קרן, טל וכל הצוות מגיעות למשרד (כשאפשר) וממשיכות ליצור קמפיינים קריאייטיביים, זוהי תזכורת לעוצמה של קהילה מקצועית ובין־אישית. יש פה אנשים שחווים את אותה מציאות מאתגרת – החל מהפחד הטבעי, דרך הלוגיסטיקה הסבוכה של לעזוב הכל ולרוץ לממ"ד – ועד ההחלטה לא לוותר על הסטנדרט המקצועי.
הייתה לנו התלבטות למה באמת אנחנו משקיעים כל כך הרבה אנרגיה במשרד פרסום דיגיטלי בשדרות, כשיכולנו אולי לעבוד רק מהבית או מהמרכז. התשובה טמונה לא רק באהבה למקצוע, אלא גם בשייכות למקום ובאמונה, אותה מובילה חנה רדו, שמגיעה גם לתושבי שדרות והפריפריה הדרומית ליהנות ממרחב עבודה איכותי ומשותף.
יש משהו מרגש בלדעת שאנחנו מצליחים לקיים פעילות עסקית ממש כאן, לתת הזדמנות לתושבים מקומיים לעבוד בענף הפרסום הדיגיטלי, ולחבר בין אנשים ונשים מוכשרות לבין המותגים הגדולים ביותר בישראל.
היום, אנחנו ממשיכים לעבוד בתנאים שמאתגרים כל גבול של נורמליות, אבל בתוך המציאות הזו הצלחנו לבנות לעצמנו תחושת שגרה. כשמגיעות התראות חדשות, אנחנו ערוכות לתרחישים השונים, יודעות איך להמשיך מהבית, שומרות על העקביות ובכל פעם שאנחנו מצליחים להשיק קמפיין מוצלח זה עוד ניצחון קטן על החרדה. זה אומר שלא ויתרנו למציאות הלוחצת, אלא בחרנו להוכיח שאפשר להמשיך ולהוציא לפועל רעיונות קריאייטיביים גם כשברקע יש אזעקות והפגזות.
כותבת הטור היא שלומית רשף שני, מנכ"לית משרד הפרסום גרופ 19 דיגיטל.