שיווק ופרסום
סופר מרקטינג: הכירו את דרור בהט – סמנכ"ל השיווק של פלאפון ו-yes
SUPERMARKEING היא פינה חדשה, שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: דרור בהט – סמנכ"ל השיווק של פלאפון ו-yes מתאר את המהלך פורץ הדרך שמקדמת החברה, ונזכר בהופעתו כילד בתוכנית "זהו זה"

אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון ו-yes מספר על המעבר משוק הביטוח לשוק התקשורת, מנתח את מהפכת הסטרימינג שמובילה החברה, ומגלה היכן היה ניתן למצוא אותו לולא היה עוסק בשיווק.
דרור בהט, במשפט אחד.
"בן 56, מתגורר בהוד השרון, סמנכ"ל השיווק של פלאפון ו-yes".
"בן 56, מתגורר בהוד השרון, סמנכ"ל השיווק של פלאפון ו-yes".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"את דרכי בתחום התחלתי כמנהל שיווק ושירות בביטוח אישי ישיר. המהלך המשמעותי מבחינתי היה אז הכניסה וההשתלבות בשוק התקשורת. זה קרה כשהצטרפתי לסלקום, כמנהל שיווק במגזר העסקי, ובהמשך שימשתי במגוון תפקידים בענף – ביניהם סמנכ"ל שיווק ב-013 ברק, סמנכ"ל שיווק ב-yes משנה למנכ"ל טלכלל ועוד".
"את דרכי בתחום התחלתי כמנהל שיווק ושירות בביטוח אישי ישיר. המהלך המשמעותי מבחינתי היה אז הכניסה וההשתלבות בשוק התקשורת. זה קרה כשהצטרפתי לסלקום, כמנהל שיווק במגזר העסקי, ובהמשך שימשתי במגוון תפקידים בענף – ביניהם סמנכ"ל שיווק ב-013 ברק, סמנכ"ל שיווק ב-yes משנה למנכ"ל טלכלל ועוד".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאתה גאה בו במיוחד?
"אנחנו מובילים ב-yes את מהפכת הסטרימינג בישראל, מאז שהשקנו את yes+ ב-2019. החברה נמצאת כעת בעיצומו של מהלך אסטרטגי במסגרתו אנחנו עוברים מחברה המשדרת על גבי לווין לחברה המשדרת על גבי האינטרנט (IP). היינו למעשה הראשונים בעולם שהכריזו על מהלך כזה, וכיום אנחנו חברת הטלוויזיה המשדרת על גבי האינטרנט הגדולה בישראל – כשלמעלה מ-85% מהלקוחות שלנו נהנים מחוויה זו.
"אנחנו מובילים ב-yes את מהפכת הסטרימינג בישראל, מאז שהשקנו את yes+ ב-2019. החברה נמצאת כעת בעיצומו של מהלך אסטרטגי במסגרתו אנחנו עוברים מחברה המשדרת על גבי לווין לחברה המשדרת על גבי האינטרנט (IP). היינו למעשה הראשונים בעולם שהכריזו על מהלך כזה, וכיום אנחנו חברת הטלוויזיה המשדרת על גבי האינטרנט הגדולה בישראל – כשלמעלה מ-85% מהלקוחות שלנו נהנים מחוויה זו.
חשוב להבין: מדובר במהלך מורכב המתפרס על פני מספר שנים, ומהותו שינוי פני החברה לחלוטין. כחלק מהמהלך השקנו אפליקציית חדשנית, שינינו את אופן הפצת השידורים, כשהממירים בבית הלקוחות השתנו גם כן, ולא פחות חשוב – יצאנו עם קו תקשורתי חדש ובולט. המוצר כיום הוא המועדף ביותר על הלקוחות, וזוכה לשביעות רצון גבוהה. ברמה הפרקטית, יותר ויותר ישראלים בוחרים היום להיות חלק מחוויית הצפייה הטובה בישראל ומהטובות בעולם, שאנחנו מציעים באמצעות yes+. אגב, המהלך הזה אף זיכה אותנו בפרס האפי פלטינום, בתחרות המוקדשת לעולמות הפרסום והשיווק.
בפלאפון השקנו השנה את MAX G5: הדור הבא של דור 5, שמאפשר ללקוחות לקבל תיעדוף ברשת באירועי הומי אדם כמו מופעי מוזיקה או אירועי ספורט – ולמעשה להפוך להיות VIP. בימים אלה עלינו עם קמפיין המקדם את השירות בכיכובם של יהודה לוי ונועה קירל. מבחינתנו, זה אך טבעי שלוי וקירל, שניים מהכוכבים הכי בולטים בישראל, יובילו מהלך משמעותי שכזה".
אם היית צריך להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"אף שסל הכלים של אנשי השיווק הולך ונהיה מגוון יותר ויותר, מתעדכן ומשתדרג עם הזמן, הבסיס לא השתנה – בראש ובראשונה נדרשים מוטיבציה גבוהה, רצון ומוכנות להשקיע וללמוד, יחסי אנוש טובים, יכולת להניע עובדים וממשקים, יכולת ניהול פרויקטים, וכמובן מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר.
"אף שסל הכלים של אנשי השיווק הולך ונהיה מגוון יותר ויותר, מתעדכן ומשתדרג עם הזמן, הבסיס לא השתנה – בראש ובראשונה נדרשים מוטיבציה גבוהה, רצון ומוכנות להשקיע וללמוד, יחסי אנוש טובים, יכולת להניע עובדים וממשקים, יכולת ניהול פרויקטים, וכמובן מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר.
לכל זה צריך כאמור להוסיף את השינויים המשמעותי של השנים האחרונות. לאור הגידול בקצב בכל הנגזרות בחיינו, יש חשיבות עליונה ליכולת של המנהלים והעובדים להתנהל גם באי-ודאות גדולה, תוך הסתגלות מהירה לשינויים, והטמעת תהליכים חדשניים ומתקדמים לאור מגמות חדשות".

דרור בהט עם יהודה לוי ונועה קירל, הפרזנטורים של פלאפון ו-yes (צילום יוני ספיר)
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"במהלך המלחמה יצאה טמבור עם קמפיין יצירתי ובולט, בו פרגנה למותגים ישראלים באמצעות מניפת הצבעים שלה. לאורך השנים מובילה טמבור מהלכים שמקדמים את ערך הישראליות והתוצרים שלה מאוד חכמים, בולטים עם קריצה, מדברים בשפה של המותג ויוצרים לא מעט שיח חיובי".
"במהלך המלחמה יצאה טמבור עם קמפיין יצירתי ובולט, בו פרגנה למותגים ישראלים באמצעות מניפת הצבעים שלה. לאורך השנים מובילה טמבור מהלכים שמקדמים את ערך הישראליות והתוצרים שלה מאוד חכמים, בולטים עם קריצה, מדברים בשפה של המותג ויוצרים לא מעט שיח חיובי".
לו היית צריך לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה היית בוחר?
"כנראה שאפתיע את מי שלא מכיר אותי, כשמי שמכיר אותי יופתע כנראה פחות – אבל עשייה ציבורית עם יכולת השפעה ושינוי בתחומים המשיקים לכלכלה, רווחה ותשתיות, בהחלט רלבנטית ובמיוחד בתקופה זו".
"כנראה שאפתיע את מי שלא מכיר אותי, כשמי שמכיר אותי יופתע כנראה פחות – אבל עשייה ציבורית עם יכולת השפעה ושינוי בתחומים המשיקים לכלכלה, רווחה ותשתיות, בהחלט רלבנטית ובמיוחד בתקופה זו".
משהו שמעטים יודעים עליך?
"הופעתי בתוכנית 'זהו זה', בתקופה שהיה רק ערוץ אחד בטלוויזיה. הדגמתי אז לצופים את יסודות הכדורסל במשך 3 תוכניות. הייתי בכיתה ד' ונחשבתי לסלב אצלנו בשכונה".
"הופעתי בתוכנית 'זהו זה', בתקופה שהיה רק ערוץ אחד בטלוויזיה. הדגמתי אז לצופים את יסודות הכדורסל במשך 3 תוכניות. הייתי בכיתה ד' ונחשבתי לסלב אצלנו בשכונה".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה