שיווק ופרסום
סופר מרקטינג: הכירו את דן מויאל – סמנכ"ל שיווק ומכירות בשיכון ובינוי נדל"ן
SUPERMARKETING היא פינה חדשה, שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: דן מויאל – סמנכ"ל שיווק ומכירות בשיכון ובינוי נדל"ן, מספר על המהלך שיווקי מיתוגי שהוביל לציון 100 שנה להקמת החברה, על החיבור לארכיטקטורה ועל ריצה למרחקים ארוכים
בפינה חדשה, SUPERMARKETING, לוקח אתכם אתר ice אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל – בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: דן מויאל – סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת שיכון ובינוי נדל"ן, נזכר בהתלבטויות המקצועיות בראשית הדרך, מתאר את המהלך השיווקי שהוא גאה במיוחד, ומספר על החיבור העמוק לעולם הספורט.
דן מויאל בקצרה.
"אני בן 47, נשוי ואבא לשתי בנות מדהימות, אריאל וליאור, ומתגורר בהוד השרון. בשנה וחצי האחרונות אני משמש כסמנכ"ל שיווק ומכירות של חברת שיכון ובינוי נדל"ן".
"אני בן 47, נשוי ואבא לשתי בנות מדהימות, אריאל וליאור, ומתגורר בהוד השרון. בשנה וחצי האחרונות אני משמש כסמנכ"ל שיווק ומכירות של חברת שיכון ובינוי נדל"ן".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"אני בעל תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים. תחילת דרכי בעולם הנדל"ן הייתה כעו"ד במגזר הפרטי ובהמשך כיועץ משפטי בחברת ישראל קנדה, בהתמחות בתחום הנדל"ן כמובן. לאחר מספר שנים עשיתי הסבה מאוד מחושבת ומושכלת לתחום המכירות והשיווק, וניהלתי את פעילות המכירות של ישראל קנדה כסמנכ"ל המכירות של החברה. במהלך 2023 הצטרפתי לחברת שיכון ובינוי נדל"ן ומאז אני שם".
"אני בעל תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים. תחילת דרכי בעולם הנדל"ן הייתה כעו"ד במגזר הפרטי ובהמשך כיועץ משפטי בחברת ישראל קנדה, בהתמחות בתחום הנדל"ן כמובן. לאחר מספר שנים עשיתי הסבה מאוד מחושבת ומושכלת לתחום המכירות והשיווק, וניהלתי את פעילות המכירות של ישראל קנדה כסמנכ"ל המכירות של החברה. במהלך 2023 הצטרפתי לחברת שיכון ובינוי נדל"ן ומאז אני שם".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאתה גאה בו מיוחד?
"התשובה חד משמעית: יצירת המהלך השיווקי-מיתוגי לציון 100 שנה להיווסדה של שיכון ובינוי. אני גאה שנפלה בחלקי הזכות לנהל את המהלך הזה מטעם החברה. במהלך הזה האמנו שדווקא השנה, בתקופה כל כך מורכבת ומאתגרת, נכון לספר את סיפורה של שיכון ובינוי דרך הבלטת עוצמתה של מדינת ישראל.
"התשובה חד משמעית: יצירת המהלך השיווקי-מיתוגי לציון 100 שנה להיווסדה של שיכון ובינוי. אני גאה שנפלה בחלקי הזכות לנהל את המהלך הזה מטעם החברה. במהלך הזה האמנו שדווקא השנה, בתקופה כל כך מורכבת ומאתגרת, נכון לספר את סיפורה של שיכון ובינוי דרך הבלטת עוצמתה של מדינת ישראל.
במסגרת התהליך יצרנו פרסומת שהייתה חלק מהמהלך השנתי של החברה, בנינו שפה מיתוגית ייחודית לציון האירוע (כולל התאמה עיצובית ללוגו החברה ששולב בו המספר 100 באופן שמזכיר את לוגו האולימפיאדה, ומתקשר גם לכך שאנו גוף הנדל"ן היחיד בישראל שהעניק חסות לוועד האולימפי).
במהלך שולבו מגוון אירועי תוכן הממחישים את החיבור של החברה לעבר, להווה ולעתיד של מדינת ישראל – דוגמת השתתפות בפסטיבל האורות בנמל תל אביב (כשהחברה לקחה על עצמה את המתחם שייצג את מדינת ישראל, תוך הצגת חלק מהמונומנטים המשמעותיים שהחברה בנתה) – לצד סדרה של כתבות, לרבות סדרה דוקומנטרית המציגה את פעילות החברה לאורך השנים.
לכולנו בחברה היה ברור שאירועי 100 השנה לשיכון ובינוי מחייבים לשים במרכז ערכים של תקומה וצמיחה. לאורך 100 השנה האחרונות בנתה שיכון ובינוי מגוון אדיר של מונומנטים ישראליים שהם חלק בלתי-נפרד ממציאות החיים פה. מדובר בין היתר בכנסת, היכל הספר, בית החולים איכילוב, כביש 6, כמו גם שכונות מגורים, מתקני אנרגיה ירוקה – וזו רשימה חלקית בהחלט".
אם היית צריך להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"באחד הראיונות בהם לקחתי חלק בשנה נשאלתי שאלה מאוד 'פילוסופית' – 'איך אתה שומר על אופטימיות בשנה כזו מאתגרת?'. התשובה שלי הייתה 'פשוטה': 'כמנהל בתחום השיווק והמכירות אני תמיד אופטימי, ומהמשל לכלל'. כאנשי שיווק אופטימיות היא בפירוש תכונה אינהרנטית נדרשת.
"באחד הראיונות בהם לקחתי חלק בשנה נשאלתי שאלה מאוד 'פילוסופית' – 'איך אתה שומר על אופטימיות בשנה כזו מאתגרת?'. התשובה שלי הייתה 'פשוטה': 'כמנהל בתחום השיווק והמכירות אני תמיד אופטימי, ומהמשל לכלל'. כאנשי שיווק אופטימיות היא בפירוש תכונה אינהרנטית נדרשת.
מעבר לכך, יש כמובן כללים שכל איש שיווק צריך לפעול על פיהם, המהווים למעשה את אבני היסוד בתחומינו. אחת ההתמחויות החשובות ביותר בעולמם של אנשי השיווק, היא זו המחייבת את אפיון קהל היעד ל'מוצר' אותו נערכים לשווק, תוך ניתוח רוחבי של השוק הרלוונטי והגורמים הפועלים בו, ולאחר מכן יצירת המסרים ובניית המותג.
חשוב להבין: הענף שלנו הוא דינמי וכל הזמן מתחדש ומתפתח. לכן אסור 'לשקוט על השמרים'. אנשי שיווק חייבים כל הזמן לאתגר את עצמם – לצאת מאזור הנוחות, להיות חדשניים ויצירתיים, ולדעת לגבש פתרונות מחוץ לקופסה.
היבט משמעותי נוסף, נוגע לאותה הסינרגיה שבין אנשי השיווק לבין אנשי המכירות, שבסופו של יום הם אלו שעושים את אותו 'הארד סייל' בשטח. הפעילות השיווקית חייבת להיות תחת פידבק של אותם הגורמים אשר פוגשים את הלקוחות – וכל זאת על מנת להבין את הצרכים ו/או את החסמים, שהמסרים שאותם מהלכים שיווקיים מבקשים להעביר ללקוחות הקצה. חשוב גם שאנשי השיווק יעבדו על פי פרמטרים ויעדים מדידים, כדי שיוכלו לבדוק את עצמם, לשפר ולייעל את התהליכים ולעמוד ביעדי החברה הרלוונטית".
דן מויאל. "כמנהל בתחום השיווק והמכירות אני תמיד אופטימי" (צילום עודד קרני באדיבות שיכון ובינוי נדל"ן)
אם היית צריך לבחור תחום אחר לעסוק בו?
"לקראת ההרשמה ללימודים האקדמיים, התלבטתי רבות בין שני תחומים: משפטים וארכיטקטורה. אני מחשיב את עצמי (או לפחות רוצה להחשיב) כאדם יצירתי – לא רק בקו המחשבה אלא גם בעשייה עצמה. עוד בצעירותי הייתי מאוד אומנתי, במקביל לכך שאני מאוד אנליטי. אז נכון, יש פה דיסוננס מובנה, ועדיין משהו בתחום הארכיטקטורה תמיד קסם לי. לתחושתי יש בו מיזוג מרתק בין מחשבה עיצובית ויצירתית, לבין העבודה בתוך מסגרת רגולטורית אנליטית".
"לקראת ההרשמה ללימודים האקדמיים, התלבטתי רבות בין שני תחומים: משפטים וארכיטקטורה. אני מחשיב את עצמי (או לפחות רוצה להחשיב) כאדם יצירתי – לא רק בקו המחשבה אלא גם בעשייה עצמה. עוד בצעירותי הייתי מאוד אומנתי, במקביל לכך שאני מאוד אנליטי. אז נכון, יש פה דיסוננס מובנה, ועדיין משהו בתחום הארכיטקטורה תמיד קסם לי. לתחושתי יש בו מיזוג מרתק בין מחשבה עיצובית ויצירתית, לבין העבודה בתוך מסגרת רגולטורית אנליטית".
משהו שמעטים יודעים עליך?
"אני חובב ספורט מושבע, יש שיגידו שבענפים מסוימים זה מגיע אצלי עד לרמה של 'דת' – במיוחד בכל מה שקשור לכדורגל. הייתי כדורגלן בצעירותי, והיום אני עוקב באדיקות אחרי הענף מפוזיציה של אוהד. האמוציות, האדרנלין, יחד עד ההיסטוריה והמורשת של מועדוני ספורט מסוימים, מייצרים חיבור שמבחינתי כמעט ואין שני לו.
"אני חובב ספורט מושבע, יש שיגידו שבענפים מסוימים זה מגיע אצלי עד לרמה של 'דת' – במיוחד בכל מה שקשור לכדורגל. הייתי כדורגלן בצעירותי, והיום אני עוקב באדיקות אחרי הענף מפוזיציה של אוהד. האמוציות, האדרנלין, יחד עד ההיסטוריה והמורשת של מועדוני ספורט מסוימים, מייצרים חיבור שמבחינתי כמעט ואין שני לו.
בהקשר הזה, חשוב לי עוד להוסיף כי ספורט קבוצתי, והגעה להישגים דרך שיתוף פעולה ואחדות של קולקטיב הם ביטוי לערכים שאני מאוד מאמין מהם. אגב, גם באהבה שלי לספורט יש סוג של ניגודיות, כי לצד ספורט קבוצתי אני נמשך גם לריצה למרחקים ארוכים. זהו ענף סופר אינדיבידואלי, שמייצר גם הוא תמהיל של רגש, תשוקה ועוצמות יוצאות דופן".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה