שיווק ופרסום

הצרות של נייקי ממשיכות: נאסר הפרסום בבריטניה

אתר למכירת נעליים פרסם מבצע על נעלי נייקי, אך לקוחות גילו שהמבצע חל רק על מידות ילדים. רשות הפיקוח על הפרסום בבריטניה: נייקי אחראית לחומרים פרסומיים הקשורים למותג שלה, גם אם הם מופצים על ידי צדדים שלישיים
שרון בירקמן | 
נייקי (צילום unsplash)
רשות הפיקוח על פרסום בבריטניה (ASA) אסרה על נייקי לשדר פרסומות בטענה שמדובר בפרסום מטעה שמטרתו להניע צרכנים לבצע רכישות לא מתוכננות. זאת, במסגרת חקירות שערכה הראשית בנושא שהגדירה כ"אדריכלות של הבחירות המקוונות", כלומר האופן שבו אתרים ופלפורמות מעצבים את החלטות הרכישה של הצרכנים הגולשים בהם, בכלל זה הדרך בה מוצגים המוצרים, המחירים והאפשרויות השונות. הרשות התמקדה בפרקטיקות מטעות לגרום לצרכנים לקנות בצורה מסוימת.
הפרסומת שנאסרה הוצגה בחשבון X (לשעבר טוויטר) של The Sole Supplier, פורטל למכירת נעליים. בפרסומת הופיע זוג נעלי ספורט במחיר 26 ליש"ט עם אימוג'י מתפוצץ מהתלהבות והכיתוב "עכשיו רק 26 ליש"ט בנייקי!"; לקוחות שהקליקו על הפרסומת גילו שהמחיר המוזל מתייחס רק למידות לילדים. לדברי הרשות, הכיתוב והאימוג'ים בפרסומת יצרו את הרושם שהנעליים מיועדות לבוגרים והיא לא הכילה מידע שהצביע על כך שהן מיועדות לילדים בלבד, מה שגרם לצרכנים להקליק עליה. 
הרשות קיבלה את טענתה של נייקי שהפרסומת נוצרה ופורסמה בידי שותף מסחרי. עם זאת, למרות שהפרסומת נוצרה בידי צד שלישי, הרשות  קבעה כי נייקי אחראית על התוכן הפרסומי הקשור למותג שלה והנחתה את החברה לוודא שהפרסומים אינם מטעים את הצרכנים, גם אם לא נוצרו על ידה. נייקי הודיעה כי תשתף פעולה עם הרשות ותנקוט בצעדים להבטיח שהפרסומות שלה עונות לדרישות הרגולציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה