שיווק ופרסום

אגד במהלך חדש ומסקרן: זו ההחלטה המשמעותית של החברה

ענקית התחבורה הישראלית, אגד, יוצאת למיתוג מחדש ושפה עיצובית חדשה של החברה שיגובה בקמפיין לכלל זרועות החברה המתפרשות על פני כמה מדינות באירופה. הספק שנבחר: אאוריקה של גיתם, שחוללה הצלחה רבה עם המיתוג החדש של אל על. כל הפרטים | בלעדי 
יהודה לוינגר |  10
גלעד ריקלין (צילום דרור כץ)
בפברואר שנה שעברה, הודיעה ענקית הפרסום הישראלית גיתם, על הקמת יחידת מיתוג חדשה בשם אאוריקה - Eureka ועל מינויה של מירב פלד למנכ״לית היחידה. אאוריקה תעסוק בבניית אסטרטגיה מיתוגית וויזואלית ללקוחות במשק הישראלי.
פלד, 48, בעלת ניסיון של 25 שנה בתחום העיצוב, בניית מותגים ושפות תקשורתיות. לפני 19 שנים הצטרפה לקבוצת גיתם וכיהנה במספר תפקידים כאשר האחרון שבהם הוא סמנכ"ל דיזיין וייצור. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על ההיבט העיצובי ופיתוח שפות ויזואליות למגוון רחב של לקוחות. עדו הר-טוב, מנכ"ל קבוצת גיתם אמר אז: "הקמת היחידה מרחיבה את שירותיה של קבוצת גיתם ובכך מאפשרת מענה הוליסטי לקהל לקוחותינו ולקהלים חדשים ובהם תעשיית ההיי-טק".

מירב פלד. צילום: ירון יצחקוב.
כבר עם הקמתה, היחידה החדשה בגיתם צברה מספר לקוחות מרשים, ביניהם: שופרסל דאז, מפעל הפיס, IDB, מי עדן, מוזיאון המדע בחיפה וסודה סטרים גלובל. גולת הכותרת: המיתוג החדש והשפה העיצובית החדשה של ענקית התעופה אל-על, שלווה בקמפיין מרשים ומצליח, יחד עם בחירתו של חנן בן ארי כפרנזטור וצוות משפיענים בכיר, כמו גם הצטרפותו של אסף גרניט, ועורר הדים רבים בארץ. את תהליך המיתוג שהחדש של אל על, הובילו, כאמור אאוריקה Eureka מבית גיתם, בהובלת מנכ"לית יחידת המיתוג מירב פלד.
באגד החליטו לצאת אף הם לדרך חדשה עם מיתוג חדש, כאשר החברה החדשה מאז עידן רכישתה על ידי קרן קיסטון, ומינויו של גלעד ריקלין למנכ"ל. כניסתו של ריקלין לתפקיד הפכה את אגד לענקית בינלאומית, עם הגדלת נפח הכנסות משמעותי באירופה (רבע מהכנסות אגד מהיבשת), עם כניסת חברת התחבורה הישראלית לפולין - שם היא חברת התחבורה המובילה, וכן להולנד - שם אגד היא אחת החברות המובילות.
גם בכל גזרת השיווק והדוברות, אגד עברה שינוי פנימי עמוק, עם פרישתו של הדובר המיתולוגי רון רטנר סביב השינויים ברכישת החברה. כפי שחשפנו ב-ice, בסוף 2023 נכנסה לתפקיד סמנכ"לית השיווק והתקשורת - קרן לייזרוביץ', עם ניסיון עשיר ומגוון, כאשר בתפקידה האחרון כיהנה במשך 4 שנים בתפקיד סמנכ"לית חטיבת השיווק והחדשנות בבזק, לפני כן שימשה בתפקידי שיווק בכירים בחברת Wix, פרטנר ו-yes. 

קרן לייזרוביץ', סמנכ"לית השיווק באגד. צילום: רונן טופלברג
עוד שינוי משמעותי הוא מעבר של אגד למשרד יח"צ נוסף, עם תום החוזה של משעל ורניק עם ענקית התחבורה. משרד היח"צ משעל ורניק סיים לפני תקופה קצרה את ההתקשרות עם אגד, והמשרד החדש שקיבל את תקציב אגד הינו של משה דבי - דבי תקשורת.
עתה כאמור מגיע שלב משמעותי נוסף באגד. בענקית התחבורה החליטו לצאת למיתוג מחדש, שפה עיצובית חדשה, ובכלל דרך שתכליל את כלל הזרועות של אגד כחברה מובילה בישראל ובאירופה. מי שנבחרו להוביל את המערך הם יחידת המיתוג של גיתם, אאוריקה, בניהולה של מירב פלד, כאשר יש להעריך שהדבר הגיע לאחר ההצלחה של המיתוג של אל על.

כזכור, במאי השנה פרסמה קרן ההשקעות קיסטון, את תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון של השנה שהראו שמגמת העלייה עוד נמשכת. גידול של 46% בהכנסות התזרימיות וצמיחה דו ספרתית בהכנסות של אגד.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    גידול בהכנסות
    מיכה 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במידה ויש כזה גידול בהכנסות כמו שכתוב בכתבה למה לא מעלים את שכר הנהגים???
    סגור
  • 6.
    על איזה מיתוג הם מדברים ?
    אזרח 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אגד נשארה אגד..... אבל נולדו כמה מעושרים חדשים
    סגור
  • מותג
    משה 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני לא מבין , אגד זה אגד , מניה באגד זה מניה באגד ,
    סגור
  • 5.
    חשבתי שההחלטה היא סןף סוף להפסיק להיות מונופול דורסני (ל"ת)
    אלי קופטר 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הב- הב!!!
    שלמה כהן 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותה הגברת בשינוי אדרת ? או אותה אדרת בשינוי הגברת ? כלום לא יעזור ... הריקבון מהשורש מלא עובש .
    סגור
  • 3.
    למה רון עזב? (ל"ת)
    לשעבר 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    גאווה!
    לשעבר 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נחמד לי לדעת
    סגור
  • 1.
    מה עוזר המיתוג אם נהגים סמרטוטים שעושים מה שבא להם ולא
    יהודיה 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נענשים ??? והנהגים הערבים שבכוונה לא עוצרים בתחנות ואלימים
    סגור
  • כי ברוב הארץ אגד הוא מונופול אז הם עושים מה שבא להם (ל"ת)
    אלי קופטר 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    44 0
    סגור
  • כפר כמא
    שפסו 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגד מזמן כבר לא מונפול יש כבר כמה חברות של תחבורה ציבורית ויש מכרזים ומי שזוכה מפעיל את האשכול שזכה בו
    סגור