שיווק ופרסום

איש השיווק של החודש: נדב חנין סמנכ"ל שיווק ודיגיטל באל על

אחת הפרסומות הבולטות שעלו על המסך בחודש האחרון היא הפרסומת של אל על, אשר ריגשה לא מעט צופים בתיאור המדויק להירתמות של חיילי צה"ל למולדתם. נדב חנין סמנכ"ל שיווק הדיגיטל והתקשורת של חברת התעופה - איש השיווק של ice לחודש פברואר
מערכת ice |  4
נדב חנין, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל באל על (צילום דוברות אל-על)
אחת הפרסומות המרגשות והבולטות שעלו בחודש פברואר האחרון על מסך הטלוויזיה שלנו הינה הפרסומת של חברת התעופה "אל על", אשר עליה היה אחראי משרד הפרסום "מקאן".
עם השיר של הזמר והפרזנטור חנן בן ארי עם השיר "רגע", תיאור מדויק של ההתגייסות המוחלטת והעיוורת של משרתי המילואים והסדיר יחד עם רגעי הפחד והדאגה של בני המשפחה, הצליח משרד הפרסום "מקאן" להעביר את המסר הפרסומי – אל על היא חברת התעופה המובילה שהתגייסה למען חיילי צה"ל בשעת חירום.
מי אתה נדב חנין?
בן 46, גר בראשון לציון, נשוי ללינה ואבא של נווה, ליאב ודניאל. בשנה וחצי האחרונות אני סמנכ"ל השיווק והדיגיטל באל על, ולאחרונה מנהל גם את תחום התקשורת בחברה, ועם כמה שזה נשמע מוזר - יש לי פחד טיסה. התגלגלתי לתחום השיווק והתוכן לפני יותר מ-20 שנה ובתפקידי האחרון ניהלתי את עולם התוכן והחדשנות בחברת "הוט". אוהב מאוד אתגרים.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
יש שילוב מרתק בעולם השיווק, בין עולם המספרים שאני מאוד מחובר אליו, לבין עולם התוכן שמניע אנשים לעשות משהו. התחלתי את הקריירה שלי בתור אנליסט, נהניתי מזה מאוד, אבל תמיד סקרן אותי להבין איך אנשים חושבים ומתנהגים מבחינה צרכנית. בתחום השיווק והתוכן אתה מקבל מוצר וצריך לספר לצרכנים סיפור שיחבר אותם אליך ולמותג שלך, וזה מרתק לנסות ועוד יותר מעניין לראות את התוצאה מתגשמת אח"כ.
אל על עברה תקופה מאתגרת ומורכבת בזמן המלחמה, והבחירה לצאת בקמפיין בטח לא הייתה פשוטה. מה היו התגובות שקיבלתם מהקמפיין?
אל על כמו כל המדינה חוותה טלטלה ב-7 באוקטובר, וברגע אחד נקראה למאמץ הלאומי כתשתית חיונית ששומרת על השמיים פתוחים ומטיסה לארץ לוחמי מילואים וציוד חשוב. בתחילת המלחמה לא התעסקנו בסיפור, אלא בתפקיד ובשליחות שלנו.
עם הזמן, חשבנו שיש פה חוויה ישראלית שאנחנו חלק בלתי נפרד ממנה, ורצינו לספר את הסיפור של אל על כחלק מהסיפור הישראלי במלחמה. התגובות עם עליית הקמפיין היו מאוד עוצמתיות, הוא נגע בכל אחד בצורה כזו או אחרת.
אני חושב שדווקא בגלל שכל כך הרבה אנשים היו חלק מהסיפור הזה, האופן שבו סיפרנו אותו גרם לרבים להזדהות עם התחושה. חשבנו שאי אפשר לצאת בקמפיין כזה בלי לתת בחזרה לאלה שנותנים מעצמם כ"כ הרבה כדי להגן על הבית שלנו, ויצאנו במהלך משלים של חלוקת כרטיסי טיסה למשרתי צה"ל.
מה גרם לכם לבחור דווקא את השיר הזה סביב הקמפיין?
חנן בן ארי הפרזנטור שלנו מלווה את הקמפיינים האחרונים עם השירים הכי ישראליים שיש. חיפשנו שיר שיתאים למצב ואפילו התלבטנו על שיר ייעודי לקמפיין. הטקסט של השיר הנבחר התאים לנו באופן מדויק אבל הרגשנו שצריך עיבוד מיוחד. חנן והצוות הכינו סקיצה שקטה של השיר והבנו עד כמה מוזיקה יכולה לגעת באנשים בצורה מדויקת ולרגש במיוחד בתקופה הזו.
המותג אל על עבר מהפכה כמעט, כאשר שנה שעברה הושק המיתוג המחודש. האם בפרופורציות עתה, המהלך היה נכון? כיצד משמרים את הפן הישראלי-הלאומי של המותג אל על, בשוק ובתקופה שכמעט אין למותג תחרות?
אל על הייתה חברת בעלת שפה מיתוגית שליוותה אותה במשך שנים רבות והיה צריך משהו חדש שיספר את סיפור ההתחדשות של החברה אחרי הקורונה. הצוות שלי ואני בנינו יחד אסטרטגיה מיתוגית ופרסומית חדשה כחלק מהתוכנית האסטרטגית הרחבה שבנתה החברה.
אני חושב שהצלחנו מצד אחד לייצר נחשקות למותג אל על ומצד שני לשמור עליו עדיין כחברת הדגל הישראלית. בתקופה הזאת, אנחנו ממשיכים לעשות מגוון מהלכים שמחזקים את תחושת הביטחון בקרב הנוסעים והציבור הישראלי ומחזקים את הבחירה לטוס עם הדגל. אל על הזכירה לכולם במלחמה את תפקידה כגשר האווירי המחבר בין ישראל לעולם ושמרה את השמיים פתוחים. אנחנו מודעים לאחריות שלנו ומתייחסים אליה בחרדת קודש.
מהו מנהל שיווק טוב ומקצועי בעיניך?
מנהל שיווק טוב הוא מנהל שמוביל ויורד לפרטים. בכל מקום שעבדתי וראיתי מנהלי שיווק שיורדים לפרטי המוצר ומבינים את התוכן של החברה ואיך היא עובדת - הם הצליחו לייצר ערך והצלחה בתפקיד שלהם.
אני חושב שעצמאות וחזון הם חשובים מאוד בתחום הזה. אתה חייב לדעת להיות קשוב לאחרים אבל גם להביע את דעתך ולהציע הצעות שונות ויוצאות דופן. אסור לפחד מצעדים שלא נעשו בעבר – אומץ זה שם המשחק.
איזה טיפ היית נותן למנהל/ת שיווק בתחילת דרכו/ה?
כל איש שיווק צריך להיות קשוב, ללמוד ולהתייעץ. בתחום שלנו חשוב להכיר את המוצר או השירות אותם אתם מקדמים בצורה הטובה ביותר. עם זאת צריך לזכור שיש הרבה החלטות שהן לא שחור או לבן ויש הרבה אפור. חשוב להתייעץ עם אנשים שאתם סומכים עליהם, ולהבין אם המהלך השיווקי המתוכנן יצליח לגעת בהם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פרס ישראללמי שאחראי לקומבינה שמרחיקה מישראל את הלאוקוסט
    אייל 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה יופי לדפוק את הציבור. אל על והרשות לא מפעילות את טרמינל אחד- אין לצרכן הישראלי שום בחירה מלבד אל על לרוב היעדים. קומבינה עלינו ופרסים למשווקים. פחחח
    סגור
  • 3.
    אחלה גבר (ל"ת)
    אחד שיודע 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תותח על
    מיקי גינסברג 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נדב איש נעים, צנוע ומקצוען כל הכבוד !!!
    סגור
  • 1.
    גאון!!! מכפיל מחירים כשאין היצע והביקוש מתפוצץ! פחחח...
    כזה עוד לא היה!!! 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין תוכן. לא לתגובה ולא לכתבה
    סגור