טלוויזיה

מנחה לשעבר ב-BBC מגלה: מדוע הרשת לא תקרא לחמאס "ארגון טרור"

בימים אלו, סיקוריו של ערוץ התקשורת הבריטי BBC בנוגע למלחמת 'חרבות ברזל' מתאפיינים באופן שלילי כנגד ישראל ומציגים מידע מוטה ופייק ניוז בהתנהלותו של צה" בעת הלחימה. מנחה לשעבר ב-BBC חשפה את הסיבה שהרשת הפרו-פלסטינית לא תקרא לחמאס 'טרוריסטים'
מערכת ice |  1
מערכת BBC (צילום מסך מטוויטר)
מלחמת 'חרבות ברזל' חושפת כלי תקשורת זרים המצדדים בעזה והפלסטינים ומציגים מידע מוטה ושקרי כנגד ישראל. בין אותם כלי תקשורת מוכרים עומד ערוץ הטלוויזיה הבריטי 'BBC'  אשר מקפיד להציג באופן שלילי ושקרי את צה"ל ומדינת ישראל כאויב האמיתי ובכך מקטין ומסתיר את פניו האמיתיות של ארגון הטרור חמאס.
מנחת הטלוויזיה לשעבר בערוץ BBC, קירסטי יאנג, הגיבה לביקורות הקשות על רשת BBC בשל העובדה כי זו לא כינתה את ארגון חמאס 'ארגון טרור'. בריאיון לעיתון 'הטלגרף', היא סיפרה כי היא מבינה את ההחלטה הקשה שעומדת בפני התאגיד, וטענה כי מספר גורמים עומדים בפני התאגיד בעניין אותה החלטה שלא לכנות את ארגון חמאס כ'ארגון טרור'. לדבריה, הגורם המכריע באותה החלטה נובע מהסיבה של אפשרות הגישה של הרשת למקורות של חמאס ולמיקומים מסוימים בעזה.
עוד מספרת יאנג כי "זה לא בהכרח ה-BBC שמדבר על השימוש במילה טרור. הם עונים לביקורת מבחוץ ואני מניחה שכל עוד, במיוחד כשמדובר במשהו במזרח התיכון, אתה מקבל בערך אותה כמות של תלונות משני הצדדים, אז אתה יודע אתה עושה עבודה בסדר. ה-BBC הודיע כי לא יגדיר את חמאס ארגון טרור, אלא "ארגון שהוצא לחוק במדינות מסוימות".
עוד הוסיפה יאנג כי יש חשיבות רבה בהגדרת הארגון ושינוי ההגדרה עלול להשפיע בצורה הלא מטיבה עם הערוץ "אתה לא רוצה להגיע למצב בו אתה נזרק ממקומות כי לרשת שלך אסור לדווח על הדברים הללו בעקבות הגדרות מסוימות. אתה רוצה לקבל גישה למקומות הללו. כל העניין של חדשות ה-BBC היא להראות לאנשים את הראיות בצורה הוגנת ומאומתת ככל האפשר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיבון אנטישמי מתפתל.. הסיבה אנטישמיות (ל"ת)
    אורי 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור