טלוויזיה

דאגלס מאריי: "רק מהישראלים מצפים לתגובה פרופורציונלית כשמתקיפים אותם"

במהלך ראיון שהעניק הסופר דאגלס מאריי לרשת חדשות בריטית הוא נשאל האם לדעתו תגובת ישראל היא "פרופורציונלית וצודקת". מאריי לא חשב פעמיים וענה: "כדי שהתגובה תהיה פרופורציונלית, ישראל צריכה לעבור בעיר בגודל שדרות ולהרוג את אותו מספר אנשים שפעילי חמאס הרגו"
מערכת ice |  2
ההרס בקיבוץ בארי (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
במהלך הריאיון שהעניק הסופר דאלגס מאריי, המוכר בזכות ספריו כמו: "המוות המוזר של אירופה" ו"שיגעון ההמון", נשאל הסופר על הצורה שבה ישראל מתייחסת לתושבי רצועת עזה בתגובה למעשי הטרור המזעזעים של חמאס, והאם לדעתו מדובר בתגובה, "פרופורציונלית וצודקת".
הסופר הבריטי השיב לשאלה ואמר: "רק מהישראלים מצופה שכשהם נמצאים בעימות כשמתקיפים אותם, שתהיה להם תגובה פרופורציונלית לחלוטין. ישנה סטייה עמוקה בבריטניה בכל פעם שישראל מעורבת בעימות, וזו המילה שהשתמשת בה זה עתה: 'פרופורציה', 'פרופורציונלי', 'פרופורציונליות'. רק לבריטניה יש אובססיביות אמיתית לגבי זה, שמעתי את זה במשך הימים האחרונים באופן בלתי פוסק".
מאריי המשיך ואמר: "פרופורציונליות כמעט אף פעם לא קיימת בתוך עימות, אבל אם היינו מחליטים שיש לנו פטיש בנושא הפרופורציונליות, היה נגזר מכך שבתגובה למה שחמאס עשה לישראל ביום שבת (של השבוע שעבר, אז החלה מלחמת "חרבות ברזל"), על ישראל לנסות לאתר פסטיבל מוזיקה בעזה, לדוגמה, ולאנוס בדיוק את מספר הנשים שחמאס אנס ביום שבת, שתהרוג בדיוק את מספר הצעירים שחמאס הרג ביום שבת, עליהם למצוא יישוב בדיוק באותו גודל של העיר שדרות, איפה שביקרתי פעמים רבות בעצמי, ושיוודאו שהם עוברים מדלת לדלת והורגים בדיוק את המספר הנכון של תינוקות שחמאס הרג בשדרות ביום שבת, ולירות בראש של בדיוק אותו מספר של פנסיונרים מבוגרים שנורו בשדרות בשבת – רק בתוך יישוב אחד", הוסיף בתגובה לשאלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תשובה הולמת לצדקנים האנטישמים (ל"ת)
    עזה זל 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חזק, לא מכיר את האיש אבל מילים כדרבנות, תודה (ל"ת)
    אסי 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור