טלוויזיה

טקס פרסי הטלוויזיה של ישראל: אלה הזוכים הגדולים של השנה

לפני שעה קלה הוכרזו הזוכים ב-41 קטגוריות בטקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2023 מטעם האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה, כאשר השנה הוחלט לא לקיים טקס חגיגי בעקבות המצב במדינה. קשת 12, כאן 11 ו-YES חגגו, הוט ורשת 13 רשמו שפל גדול ללא אף פרס. רשימת כל הזוכים המאושרים לפניכם
מערכת ice |  1
כוכבי ארץ נהדרת (צילום ליאור חורש האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה)
לפני שעה קלה הוכרזו הזוכים ב-41 קטגוריות בטקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2023 מטעם האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה. לראשונה מזה שנים ולנוכח המלחמה, החליטה האקדמיה לא לקיים טקס חגיגי ומשודר השנה אלא ערכה במקומו אירוע אינטימי וצנוע. ואכן, הבוקר התכנסה התעשייה באולם east בתל אביב, ללא שטיח אדום כאשר מרבית הפרסים חולקו להפקות חדשות שעלו על המסך בשנה מורכבת זו.
בין הרגעים המרגשים, נרשמו: רגע נדיר של סולידריות: רון בן ישי, מבכירי הכתבים הצבאיים של ישראל ומי שהעביר דיווחים מחזיתות מלחמה רבות במהלך חייו, העניק לכתבי מחוז צפון ודרום פרסי הוקרה על עבודתם התקשורתית במלחמה. בטקס נרשם רגע נדיר של סולידריות כאשר נציגי כלל ערוצי החדשות עמדו זה לצד זה על במה אחת.
והם: כתבי מחוז דרום: תמיר סטיינמן וניצן שפירא (12N), איציק זוארץ (כאן), אלמוג בוקר (חדשות 13) ועתי שלו ואריאל עידן (ערוץ 14). כתבי מחוז צפון: רובי המרשלג וחן ביאר (כאן), עלי מוגרבי (חדשות 13) ואדיר לחקים (ערוץ14). היחיד שלא הצליח להגיע פיזית לאירוע היה גיא ורון (N12). סטיינמן הנרגש אמר עם קבלת הפרס: "הפרס הזה שייך קודם כל לתושבי הצפון והדרום האמיצים".
הסדרות "שישה אפסים" ו"אלף" גורפות בהתאמה את הפרסים המרכזיים בתחום הקומדיה, הדרמה, המשחק והבימוי: שישה אפסים -ליאת הרלב, קומקיאית בעצמה, עלתה להעניק את הפרסים לקאסט שזכה בפרס הסדרה הקומית, שלמה בראבא ולאורה ריבלין לוקחים את פרס השחקן הראשי על משחקם יוצא הדופן, שני קליין לקחה את פרס שחקנית המשנה וניר ברגמן על הבימוי.
אלף - זוכה בפרס הדרמה הטובה ביותר כאשר יעקב זדה דניאל, שמגלם את הנשיא קצב ונלי מירה רובין גורפים את פרס השחקנים הראשיים. אברהם שלום לוי, שגם כתב את התסריט לצד תמר מרום זוכה בפרס שחקן המשנה ובפרס התסריט ומויש גולדברג על הבימוי. את הפרס העניק לקאסט רשף לוי מיוצרי קרתגו. 
"האחת" - גרפה את מרבית פרסי הדוקו וזכתה לקבל את הפסלונים מרוני קובן. לבמה עלו זה אחר זה יוצרי הסדרה: סימה קדמון, גלעד טוקטלי, אמנון רבי ומני אבירם מקסטינה תקשורת – שהפכו לשיאני הזוכים מבין בתי הפקה השנה ולקחו 8 פרסים על שנת יצירה מפוארת. במהלך הטקס עלו לקבל פרסים גם על "חאנשי".
"ארץ נהדרת", שסיימה השבוע עונת שידורים מורכבת במיוחד, קיבלה את הפרס מלאורה ריבלין. עלו לקבל את פרסו: ליאת הרלב, מריאנו אילדמן , ברלד ושני כהן. נציגי התסריטאים: שפלר ואיתי רייכר על פרס תכנית סאטירה הטובה ביותר ופרס התסריט לצד זכייה  ב-2 קטג' טכניות נוספות. כזכור, ארץ נהדרת היתה התכנית הלא חדשותית הראשונה שחזרה למסך לאחר ה-7 באוקטובר והקדישה את עונתה למשדרים מיוחדים. 

תיקו: לראשונה מזה שנים נרשם תיקו בקטגורייה כלשהי בטקס ועל כן חולקו 2 פרסי שחקן משנה בקומדיה: לששון גבאי ודב נבון. שוב שובר שיא: ששון גבאי שובר שיא עצמי בזכיות האקדמיה עם זכייתו כשחקן משנה על "אבירם כץ". מדובר בפסלון ה-7 שלו בקטג' משחק לאחר שב-2022 הפך לשחקן המעוטר ביותר בטקס האקדמיה על משחקו ב"קריוקי". ששון נעדר מהטקס בשל הימצאו בארה"ב.
דנה לגמרי קמה: יונתן קוניאק וצוות ההפקה קיבלו מאסף אמדורסקי את הפרס על סדרת הדוקו ריאליטי המדוברת של השנה.  קצת קודם לכן עלה  א.א. בעצמו לקבל את פרס מוסיקה מקורית על אבירם כץ. פסקול ראשון שהוא יוצר לסדרת TV.
חברים גם מחוץ למסך: עמרי אסנהיים שותפו של רוני קובן להגשת התכנית שנולדה בזמן המלחמה "קובן ואסנהיים", עלה להעניק לקובן את הפרס על פגישה אישית בפעם השביעית.           
דאבל: גל מלכה עושה דאבל ולוקחת את פרס שחקנית המשנה בדרמה על תפקידה ב"גוף שלישי" זאת כשנה לאחר שקטפה את פרס שחקנית המשנה הקומית על "המפקדת". ספיר ברמן עלתה להגיש למירי נבו את הפרס על תכנית הספורט המצטיינת ולהזכיר לכולם שבקיץ הקרוב מגיע יורו2024 למסך.
רשימת הזוכים לשנת 2023:
סדרת דרמה  - אלף.
סדרה קומית  - שישה אפסים.
סדרת תעודה  - האחת.
תכנית סאטירה ובידור - ארץ נהדרת.
תכנית דוקו-ריאליטי -  דנה קמה.
תכנית שעשועונים – המרדף.
תכנית אירוח וראיונות, תרבות ופנאי- פגישה עם רוני קובן.
תכנית אקטואליה -  מהצד השני עם גיא זהר.
תכנית ספורט - אולפן ליגת האלופות.
תכנית מציאות (ריאליטי)- בואו לאכול איתי.
סדרת דרמה לילדים ונוער-  כראמל.
סדרת דרמה קומית לילדים ונוער - האחיין שלי בנץ.
שחקן ראשי בסדרת דרמה -  יעקב זדה דניאל – אלף.
שחקנית ראשית בסדרת דרמה-  נלי מירה רובין – אלף .
שחקן ראשי בסדרה קומית -  שלמה בראבא – שישה אפסים.
שחקנית ראשי בסדרה קומית- לאורה ריבלין – שישה אפסים.
שחקן משנה בסדרת דרמה-  אברהם שלום לוי – אלף.
שחקנית משנה בסדרת דרמה -  גל מלכה – גוף שלישי.
תיקו: שחקן משנה בסדרה קומית-  דב נבון – קופה ראשית / ששון גבאי – אבירם כץ.
שחקנית משנה בסדרה קומית- שני קליין – שישה אפסים.
בימוי סדרת דרמה  - מויש גולדברג – אלף.
בימוי סדרת קומדיה וקומדיית מצבים - ניר ברגמן – שישה אפסים.
בימוי סדרה תיעודית -  גלעד טוקטלי – האחת.
תסריט בסדרת דרמה - אברהם שלום לוי, תמר מרום – אלף
תסריט בסדרת קומדיה - עליזה חנוביץ' – חאנשי.
תסריט תכנית בידור וסאטירה - ארץ נהדרת: דוד ליפשיץ, אילן שפלר, איתי רייכר, אסף גפן, שרון טייכר,ערן זרחוביץ', דור מוסקל, עומר ריבק, רשף שי.
סדרת רשת - דוקותיים – יומן מלחמה.
צילום סדרה עלילתית-  דניאלה נוביץ – קרתגו.
צילום סדרה תיעודית - רונן מאיו – האחת.
עריכת התמונה בסדרה עלילתית -  עידו מוכריק, נילי פלר, אמיר וינקלר, רפאל לוין, אור בן דוד  - שישה אפסים.
עריכת תמונה בסדרה התיעודית - גלעד טוקטלי, יניב סיגלוביץ, דורון ג'רסי, ויטלי קריביץ – האחת.
ניהול אמנותי - יהודה אקו – קרתגו.
מוסיקה מקורית - אסף אמדורסקי –אבירם כץ.      
עיצוב תלבושות  - דני בר שי, נעמי שריד – ארץ נהדרת       
הקלטה ועיצוב פסקול בסדרה תיעודית -   מני אסקינד – האחת.
הקלטה ועיצוב פסקול בסדרה עלילתית - רן צרויה, אביב אלדמע – חאנשי.
איפור - מאיה גרסטל – קופה ראשית.
ליהוק בסדרה עלילתית  - הילה יובל – שישה אפסים.
ליהוק בתכנית ריאליטי ו/או דוקו ריאליטי  -  ענת רשף – בואו לאכול איתי.    
תחקיר בסדרה תיעודית  -  עמית ארבל – האחת.
אפקטים ויזואליים ואיפור מיוחד  -  ליאת שיינין – ארץ נהדרת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרס,לשינאת חינם גזענות ופילוג
    רננה 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    4 4
    רק בישראל מסוגלים לתת פרס לתוכנית מהדירה שינאה גזענות ודעה קדומה איזה פרס מכוער זה ארץ נהדרת אינה ראויה לפרס וזה בלשון המעטה
    סגור