תיירות

מנכ"ל Airbnb במסר למארחים: הורידו את המחירים

אחרי שנת שיא לפלטפורמת השכרת דירות הנופש, היצע המארחים עלה בצורה חדה וגרם ל-Airbnb לעשות חושבים. מהי ציפיית הכלכלנים לסיום השנה?
מערכת ice | 
Airbnb (צילום unsplash, freepik)
למנכ"ל Airbnb בריאן צ'סקי יש מסר למארחים דרך הפלטפורמה שלו: הורידו את המחירים שלכם. "אנחנו רוצים שהמחירים יהיו דינאמיים תחרותיים יותר מול בתי המלון - זה באמת חשוב", אמר צ'סקי במסגרת ראיון אמש לבלומברג.
אמנם כלי השוואת המחירים הנוכחיים של Airbnb למארחים, אינם כוללים תעריפי מלונות בקרבת מקום. אולם צ'סקי בכל זאת אומר שהוא רוצה שהמארחים "יבדקו תעריפים של בתי מלון באזור שלהם רק כדי שתהיה להם תחושה של מה שמטיילים מקבלים בפלטפורמות אחרות".
"אנחנו צריכים לעשות בדק בית", אמר צ'סקי, שהצביע על מספר בעיות שהחברה תידרש לטפל בהן, כמו גבייה של מחירים לא סבירים, אי הצגת המחירים הכוללים ללקוחות, ורישומים מזויפים.
 
הדברים הללו של צ'סקי מגיעים במהלך שנה מעורבת עבור Airbnb מהבחינה העסקית. למרות שהחברה דיווחה על השנה הרווחית הראשונה שלה בשנת 2022, חששות מתופעת ה"איירבנבסט" (גידול מהיר בהיצע הדירות) הטרידו את החברה מאז השנה שעברה - עם מארחים שהתלוננו על האטה בהזמנות, תחרות קשה על האורחים וירידה בהכנסות.

הפחדים הללו מ"איירבנבסט" מגיעים לאחר טירוף נסיעות בשנת 2021, שדחף את הכנסות המארחים לשיאים, וככל הנראה הביא יותר ויותר אנשים לרשום את בתיהם להשכרה.
"ראינו עלייה גדולה בהיצע, מה שאומר שהביקוש מתפזר על פני בעלי דירות נוספים, מה שמוביל לירידה בתפוסה", אמר ג'יימי ליין, כלכלן בחברת ניתוח החופשות AirDNA, ל-Insider.
השנה הקרובה עשויה להיות תחרותית יותר עבור המארחים. AirDNA חוזה כי בדצמבר 2023 יירשם שיעור תפוסה נמוך יותר עבור השכרות נופש לטווח קצר מאשר ב-2022. החברה גם חוזה שההיצע צפוי לעלות על הביקוש לשכירות השנה, כאשר מספר הרישומים להשכרות צפוי לגדול ב-9% משנה לשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה