תיירות

הסופה ביוון: "מעולם לא נראתה סערה כזאת"

הסופה "דניאל" ממשיכה להכות קשות במוקדים שונים ברחבי יוון. מצב חירום הוכרז במדינה בעקבות הגשמים הכבדים של הסופה. בינתיים ישראלים רבים תקועים ברחבי יוון 
מערכת ice |  2
סופה (צילום פלאש 90/ גילי יערי)
בעקבות הגשמים הכבדים של הסופה "דניאל", מצב החירום במדינה הוארך כאשר יותר מ-800 מ"מ של משקעים בשלושת הימים האחרונים. הדיווחים הרשמיים מעידים כי לפחות 14 נהרגו מנזקי הסופה ביוון, טורקיה ובולגריה, אך ישנו חשש גדול שמניין ההרוגים יעלה. ישראלים התקועים באזורי הסופה מספרים על מצוקה קשה, היעדר מזון, וחוסר שיתוף פעולה וסיוע מצד משרד החוץ בישראל.
ישראלים שתקועים במדינה מספרים כי הם סובלים מהפסקות חשמל תכופות ומתמודדים עם מצוקה של ממש במזון. "קיווינו שזה ייחלש ונוכל להתקדם לעבר אתונה, אבל הבוקר שוב החלה סערה מטורפת".
כמו כן עולה כי קיים מחסור של ממש במצרכי מזון בסיסיים, והישראלים התקועים ביוון  אפילו לא מסוגלים ללכת למכולת הקרובה ביותר כי עליהם להישאר בבית. בנוסף נשמעת ביקורת על משרד החוץ וכל גורמי הסיוע הישראליים. אחת הישראליות התקועה ביוון סיפרה כי: "אתמול ניסינו להתקשר למשרד החוץ, אבל אף אחד פשוט לא עונה, רק בזבזו לנו את החבילה" 
עוד הוסיפה ואמרה: "הקונסול פרסם הודעה שרק אם זה מצב חירום הם יוכלו לסייע. התחושה שלי היא שלא מבינים את חומרת המצב, המון מכוניות של יוונים בכפר למטה נסחפו לים. היוונים כאן טוענים שהם מעולם לא ראו סערה כזאת".
אזרחים ישראלים שתקועים ביוון מספרים כי קבוצת הווטסאפ של הישראלים בעיר פיליון משמשת כלי מרכזי לעדכונים ושיתוף מידע. כמו כן, רבים מעדכנים היכן יש דרכים חסומות, איפה יש חשמל ומים זורמים והיכן ניתן להשיג מזון.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנתיים אני אוסף כסף
    יענקי דרעי 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבא שלי כבר מיליארדר ואתם שתחנקו ביוון
    סגור
  • 1.
    שגרירות
    אאאא 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השגרירות ביוון מפקירה את נושאי הדרכון הישראלי הערבים בצורה בוטה וגסה משקף את גזענות הממשלה בצורה ברורה מאוד
    סגור