תיירות

חולמים לטוס במחלקת עסקים? מחירי הכרטיסים רושמים ירידה דרמטית

ישראלים שחולמים לטוס במחלקת העסקים יכולים לעשות זאת כעת במחיר נמוך ביחס לתקופות רגילות. לאור הירידה בביקוש נרשמת ירידה ניכרת במחירי כרטיסי הטיסה למחלקה היוקרתית, אך זה לא נגמר כאן
מערכת ice | 
טיסה (צילום unsplash)
מי מאיתנו לא חולם לטוס לפחות פעם אחת במחלקת עסקים היוקרתית. ובכן, כעת מתברר שהחלום הזה לא ממש רחוק מכם, לפחות מבחינה כלכלית. לפי "דה מרקר", הירידה בביקוש בכרטיסי טיסה למחלקה זו הביא לכך שחברות תעופה רבות, ובהן גם אל על, נאלצו להוריד באופן ניכר את המחירים.
בבדיקה שערכה חברת התיירות תלמה שלמה נמצא כי נרשמה ירידה של 25% מספר הנוסעים במחלקת העסקים בהשוואה לשנת 2019. יתרה מכך, נרשמה ירידה ניכרת אף יותר בטיסות ליעדים באסיה (40%). הדבר נכון לגבי שלל חברות תעופה, בהן אל על, בריטיש איירווייז, דלתא, לופטהנזה ונוספות. 
אז עד כמה המחירים שונים? אם נשווה נסיעה לניו־יורק במחלקת עסקים בשנה שעברה נמצא כי היינו משלמים ביונייטד מחיר של 4,200 דולר. מנגד, השנה היינו משלמים "רק" 2,859 דולר. כמו כן, אם היינו רוצים לטוס ללונדון בשנה שעברה עם חברת וירג'ין היינו משלמים 2,050 דולר. בהשוואה לכך, באל על נוכל למצוא טיסה כזו ללונדון ב-879 דולר בלבד.
לצד זאת, לא מדובר במגמה שנכונה רק למחלקת עסקים. ירידות במחירים נרשמו גם במחלקת התיירים. למשל, טיסות לאיי יוון ירדו למחיר של כ-250 דולר במקום טווח של  400-700 דולר בשנה שעברה. כמו כן, טיסות לניו־יורק ניתן למצוא בפחות מאלפיים דולר, בהשוואה לכ-3,000 דולר ויותר אשתקד.
אז מה הוביל לירידה בביקוש? בענף מעריכים כי לא מדובר רק ביוקר המחייה, אלא גם הירידה בחשש ממגפת הקורונה. משמע, מייד לאחר המגפה התיירים חיפשו לא להצטופף יחד במחלקת תיירים ולכן בחרו להשקיע יותר במחלקת העסקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה