תיירות

צפון קוריאה תקבל את ההצעה? היריבה הגדולה בצעד מפתיע

דרום קוריאה הציעה ליריבתה האידיאולוגית לנהל שיחות בעניין איחוד משפחות שנקרעו במהלך המלחמה שחילקה את קוריאה לשתיים בשנות ה-50
מערכת ice | 
קים גונג און במעיל עור (צילום סרטון קוריאה NOW)
ממשלת דרום קוריאה הציעה היום (חמישי) לפתוח בשיחות עם שכנתה, צפון קוריאה, בעניין איחוד משפחות שהופרדו מאז תום המלחמה (1953) עת נקבע הגבול הנוכחי, והסגור, בין שתי המדינות. במספר מקרים בעבר אפשרו המדינות לקרובים משני צדי הגבול להפגש לזמן מוגבל אך לא התקיימו מפגשים כאלה מאז שנת 2018.
שר האיחוד, קוון יאנג-סה, העלה את ההזמנה לדיאלוג בין שתי המדינות בערב חג הצ'ושוק - אחד מהחגים הגדולים ביותר בשתי הקוריאות. הוא אמר שבסיאול מוכנים להתחשב בהעדפותיה של פויונגיאנג בכל הנוגע לתזמון, מקום ופורמט השיחות.
רוב המשפחות שהופרדו איבדו קשר עם קרוביהן בצדו השני של הגבול ואם לקחת בחשבון את העובדה שהמלחמה נגמרה ב-1953, לא נותרו הרבה אנשים שמראש הכירו את משפחתם בצד השני. רבים מאלו המבקשים לפגוש את בני משפחתיהם כבר מצויים בשנות ה-80 לחייהם ועבורם הצורך לראות את המשפחה שנקרעה דחוף מאי פעם - אם עוד לא מאוחר מדי. שר האיחוד בדרום קוריאה מעריך כי קרוב ל-400 מבני שכבת גיל זו הולכים לעולמם בכל חודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה