תיירות

זן חדש של דינואזורים נחשף בארגנטינה

צוות מדענים מארגנטינה מצא שרידי מאובנים של דינוזאורים טורפים ממין חדש שחיו בעידן שמאופיין בשינויי אקלים גלובליים ואירועי הכחדה המוניים
מערכת ice | 
זן חדש של דינוזאורים-אילוסטרציה (צילום unsplash)
צוות מדענים מארגנטינה גילה מין חדש של דינוזאור המתוארך ל-90 מיליון שנה, על פי כתב העת Papers in Paleontology. המועצה הלאומית של ארגנטינה למחקר מדעי וטכני (CONICET) פרסמה הצהרה שלפיה הם ומומחים אחרים "מצאו שרידי מאובנים של מין חדש במשפחת התרופודים האבליסאורידים, משפחה של דינוזאורים טורפים". 
המין החדש שהתגלה מכונה "Elemgasem nubilus", על שם האל טלוצ'ה ומשמעותו בלטינית "ימים מעוננים". על פי הדיווחים, שרידי הדינוזאור שנמצאו מראים כי מדובר בטורף בן 8 בערך, אורכו 13 מטרים וגובהו 2.5 מטרים. על פי המועצה למחקר מדעי, הדינוזאור שייך לעידן המאופיין בשינויי אקלים גלובליים ובאירועי הכחדה המוניים.
 


על פי הדיווחים, משפחת הדינוזאורים הזו שלטה בבעלי החיים הטורפים במהלך הקרטיקון המאוחר (לפני 66-100 מיליון שנה) של גונדוואנה, יבשת המורכבת ממה שהיום הוא דרום אמריקה, אנטארקטיקה, הודו, אפריקה ואוסטרליה. Elemgasem nubilus היה חלק מעולם החי שכלל כמה דינוזאורים טורפים שתוארו בעבר כפטגוניקוס, מגרפטור, ניוקטראפור ואוננלגיה, כולם מאותו אזור של מאובנים.

כזכור, לאחרונה נחשפו עקבות דינוזאורים מלפני כ-113 מיליון שנה בפארק דינוזאורים בטקסס. המין החדש התגלה בזכות בצורת שייבשה את הנהר. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה