תיירות
הלם בחברת התעופה: הטייסים רבו בגלל פוליטיקה ופוטרו
הלם בחברת התעופה: הוויכוח בין קברניט א' וקצין ראשון ב' (כפי שזוהו בדיווחים) הידרדר במהירות לעימות פיזי, שהסתיים בפציעת הקברניט ופינויו לבית חולים מקומי, כאשר המשטרה האוסטרלית הוזעקה למקום האירוע. בהמשך הופסקה דרכם בחברה
חברת התעופה קוריאן איירליינס פיטרה שני טייסים בעקבות תקרית אלימה שהתרחשה בין השניים במהלך עצירת ביניים באוסטרליה ב-19 בדצמבר 2024. המריבה, שהחלה כוויכוח פוליטי בנוגע לנשיא לשעבר יון סוק-יאול וסוגיית הדחתו, התרחשה בבית מלון בבריסביין לאחר טיסה מאינצ'און.
הוויכוח בין קברניט א' וקצין ראשון ב' (כפי שזוהו בדיווחים) הידרדר במהירות לעימות פיזי, שהסתיים בפציעת הקברניט ופינויו לבית חולים מקומי, כאשר המשטרה האוסטרלית הוזעקה למקום האירוע.
בעקבות התקרית, שני הטייסים לא היו כשירים לבצע את טיסת החזרה המתוכננת לקוריאה, וחברת התעופה נאלצה לשלוח צוות חלופי לבריסביין כדי למנוע שיבושים בלוח הטיסות. ועדת המשמעת של קוריאן איירליינס החליטה לפטר את שני הטייסים המעורבים ולהשעות למשך שלושה חודשים קברניט שלישי שנכח במקום. בהחלטתה, הדגישה החברה את חשיבות הבטיחות והמקצועיות, וציינה כי על טייסים לנוח במהלך עצירות ביניים, וכי העימות האלים הפר את ציפיות הבטיחות ופגע בתדמית החברה.
הטייסים שפוטרו הגישו תלונה לוועדת העבודה האזורית, וקיבלו תמיכה מקולגות שיזמו עצומה הקוראת להקלה בעונשם. התומכים טוענים כי יש להתחשב בעובדה שהתקרית התרחשה מחוץ לשעות העבודה, הרחק מהמטוס ובלבוש אזרחי. למרות שתקנון החברה אוסר על התנהגות הפוגעת במוניטין שלה, טוענים התומכים כי הנסיבות מצדיקות תגובה מתונה יותר.
עוד ב-
סוגיה זו מדגישה את הקווים העדינים שבין חיים אישיים ומקצועיים בתעשיית התעופה, כאשר מחלוקות פוליטיות בנושאים טעונים כמו פרשת חוק הדין הצבאי מה-3 בדצמבר ונשיאותו של יון הובילו לתוצאות קיצוניות. המקרה מעלה שאלות מרתקות לגבי גבולות האחריות של עובדי תעופה מחוץ לשעות העבודה, במיוחד בתפקידים רגישים בטיחותית כמו טייסים, וכן לגבי השפעת הקיטוב הפוליטי על מקומות העבודה, אפילו בסביבה בינלאומית כמו צוותי אוויר הפועלים מחוץ לגבולות מדינתם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



