TOP 5

הפסלים הגבוהים ביותר בעולם: ישו או בודהה?

אירופה מזוהה עם פסלים וגם בדרום אמריקה לא חסר. אבל מדינות אסיה לוקחות בהליכה את הרשימה עם הפסלים הגבוהים ביותר בעולם
מערכת ice |  1
פסל בודהה של מקדש המעיין (צילום ויקיפדיה)
אחד הדברים שאפשר למצוא הרבה בטיולים בחו"ל הוא פסלים, גדולים או קטנים, על כיכרות או פתחי ארמונות. לתיירים הישראלים פסלים הם אטרקציה מיוחדת בהתחשב בעובדה שהמדינה שלנו לא מעוטרת ביותר מדי פסלים (אולי בגלל הציווי "לא תעשה לך פסל וכל תמונה"), וגם אלו שיש לא מגיעים לגדלים שיש בחו"ל.
בעוד היינו מצפים שהפסל הגדול ביותר יהיה שייך לדיקטטור כזה או אחר, הוא מסמל דווקא את עצמאותה של הדמוקרטיה הגדולה בעולם - הודו. פסל האחדות מוביל את רשימת הפסלים הגבוהים בעולם, והוא מוקדש למנהיג התנועה לעצמאות הודו, ואלאבאי פאטל.

פסל האחדות (ויקיפדיה)
הפסל ניצב על אי בנהר סאדהו בט סמוך לעיר ראג'פיפלה בגוג'ראט, כשהוא צופה אל סכר סרדר סרובר. אתר האנדרטה משתרע על שטח של 20 דונם והוא מוקף באגם מלאכותי בשטח של 12 קילומטרים רבועים. הפסל המונומנטלי מתנשא לגובה 182 מטרים, ובנייתו ערכה 7 שנים מ-2013 ועד 2018.
הפסל השני בגובהו בעולם, בודהה של מקדש המעיין, נמצא בעיירה ז'אוקון, במחוז לושאן, בחנאן שבסין. בנייתו של הפסל נערכה 11 שנים, בין 1997 ל-2008, והוא מתנשא לגובה של 128 מטרים.
שמו של הפסל נגזר מהמעיין שנבנה אליו בסמוך. המעיין החם טאנרוי, שחומו מגיע ל-60 מעלות צלזיוס, נחשב למעיין מרפא, ובסמוך לו הוקם גם מקדש פוקאן.
במקום השלישי מגיע הפסל של גאוטמה בודהה, לייקיון סטקייאר, ("Laykyun Sekkya"), הניצב על כס בגובה 115.8 מטר הממוקם בכפר חטאקאן טאונג, ליד מוניווה, במיאנמר. הבנייה החלה בשנת 1996 והיא הסתיימה ב-2008. זה היה הפסל הגבוה בעולם במשך כמה חודשים עד להשלמת בודהה הסיני. 

פסל לייקיון סטקייאר (ויקיפדיה)
במקום הרביעי הוא פסל Garuda Visnu Kencana (מוכר גם כפסל GWK). הפסל מתנשא לגובה 76 מטר הממוקם בפארק התרבות גארודה ויסנו קנקנה, באלי, אינדונזיה.

הפסל תוכנן להיות הפסל הגבוה ביותר באינדונזיה, והוא בהשראת אירוע שמוצא את שורשיו בהינדואיזם על החיפוש של גארודה אחר אמריטה, סם החיים. לפי הסיפור הזה, גארודה הסכים לרכוב על ידי וישנו בתמורה לזכות להשתמש בסם כדי לשחרר את אמו המשועבדת. האנדרטה הושלמה ביולי 2018, והיא הגבוהה ביותר באמונת האינדואיזם.

Garuda Visnu Kencana (ויקיפדיה)
סוגר את החמישייה הוא "פסל האמונה" - פסל של האל ההינדי שיווה שנבנה בנאת'ווארה, רג'סטאן, הודו. בזמן השלמתו היה הפסל הרביעי בגודלו בעולם. שיווה נראה בישיבה עם רגליו שלובות ומחזיק טרישולה בידו השמאלית. גובה הפסל נטו הוא 73 מטר.
 

שיווה הוא אל מרכזי באמונת ההינדואיזם. על פי אמונתם, שיווה הוא האחראי על הרס ובריאתו מחדש של העולם. אם במקרה השם מצלצל לכם מוכר, הרי זה מהשורה "שיווה לינגה עצרי בשבילי ת'עולם" של שוטי הנבואה השיר 'מה קרה לך'.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיתפסו יוזמה!!!!
    אנצי! 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה אם יש איזה הייטקיסט שיבנה בארץ פסל גבוה במרכז המדינה.אז החרדים יאכלו את הלב!!!!
    סגור