דיגיטל וטק

האם הודו בדרך להפוך למעצמת תוכנה?

הכלכלה השישית בגודלה בעולם מסתערת על שוק התוכנות כשירות (SaaS) וצופה שנפח השוק יעמוד על טריליון דולר עד 2030
מערכת ice | 
טאג' מהאל, אגרה, הודו (צילום freepik)
בשנות התשעים חוותה הודו צמיחה מהירה בזכות מגזר ה-IT (טכנולוגיית מידע) שהזניק את הכלכלה ההודית קדימה אל עבר עושר ושיעור תעסוקה שלא נודע כמוהו במדינה לפני כן. כעת, משליכה הכלכלה השישית בגודלה בעולם את יהבה על תחום התוכנה כשירות (Software-as-a-Service או SaaS), תחום שזכה לתשומת לב הולכת וגוברת במיוחד מאז התפרצות מגפת הקורונה. 
חברות ה-Saas מאפשרות לעסקים ולקוחות פרטיים גישה למוצר, שלרוב נמצא בענן והגישה אליו מתבצעת דרך האינטרנט, עבור דמי מינוי במקום לרכוש את התוכנה במחיר מלא ולהטמיעה בתוך הארגון. בין החברות הידועות בתחום זה ניתן למנות את Zoom המספקת שירותי תקשורת לסביבת עבודה מבוזרת או Saleforce שמחזיקה באפליקציית המסרים הארגונית Slack
 
מגפת הקורונה דחפה עסקים רבים לפנות לעבודה מהבית או סביבת עבודה היברידית,  ומוצרי Saas סיפקו פתרונות אטרקטיביים ביותר עבור מקום העבודה. בהודו קיימות קרוב לאלף חברות כאלה, מתוכן 10 ששווין מוערך במעל למיליארד דולר (יוניקורן). מתוך עשרת היונוקורנים ההודים בתחום, שש מהחברות הגיעו למעמד הנכסף בשנת 2020 ועוררו תשומת לב רבה אצל משקיעים ברחבי העולם. כך למשל Postman, החברה המובילה בתעשייה המקומית, הוערכה בשנה שעברה בשווי של 5.6 מיליארד דולר.
 
נכון להיום, הודו עדיין נחשבת לשחקנית קטנה בתחום ה-SaaS אך ישנן שתי סיבות עיקריות בזכותן היא עשויה למצב עצמה בשנים הקרובות כמובילה עולמית: האחת, בהודו יש מאגר עצום של מפתחים דוברי אנגלית והסיבה השנייה, בזכותה הפכה למעצמה בתחום ה-IT לפני 20 שנה - עלויות התפעול הנמוכות. דו"ח שפורסם בשנה שעברה על ידי חברת הייעוץ Mckinsey & Co. מעריך שהתעשייה עשויה לגדול לנפח של טריליון דולר עד 2030.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה