עסקי ספורט

קפטנית ישראל לפני יורובאסקט 2023: "חלום של כל שחקנית"

חודש לפני משחקי היורובאסקט נשים 2023 בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב־יפו, קיים איגוד הכדורסל מסיבת עיתונאים בהשתתפות קפטנית נבחרת הכדורסל של ישראל, עדן רוטברג, מאמן הנבחרת, שרון דרוקר, יו"ר וועדת הנשים באיגוד הכדורסל, אורנית שוורץ ומנהל האירועים ברשות הספורט בעיריית תל אביב־יפו, לירן ליאני
מערכת ice | 
עדן רוטברג (צילום עודד קרני איגוד הכדורסל)
היום אחה"צ (שני, 15 במאי) חודש לפני משחקי נבחרת ישראל בכדורסל שיתקיימו במסגרת יורובאסקט 2023 – אליפות אירופה בכדורסל לנשים, בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב־יפו, קיים איגוד הכדורסל מסיבת עיתונאים בהשתתפות קפטנית הנבחרת, עדן רוטברג, מאמן הנבחרת, שרון דרוקר ויו"ר וועדת הנשים באיגוד הכדורסל, אורנית שוורץ.
נבחרת ישראל תפתח את הופעותיה באליפות ביום חמישי, 15.6, במשחק נגד בלגיה החזקה בשעה 18:15, למחרת ביום שישי, 16.6, תשחק נגד איטליה בשעה 15:00 וביום ראשון, 18.6, יתקיים המשחק האחרון של הבית המוקדם נגד צ'כיה בשעה 18:00.
בסיום שלב הבתים, הנבחרת הראשונה בכל בית תעפיל לרבע הגמר, האחרונה תודח והקבוצות במקומות 2 ו-3 ישחקו בהצלבה נגד הנבחרות בבית המקביל שכולל את ספרד, מונטנגרו, יוון ולטביה, למשחק אחד מכריע ביום שני, 19.6. כל משחקי ההכרעה מרבע הגמר והלאה, יתקיימו בסלובניה.
יו"ר וועדת הנשים באיגוד הכדורסל, אורנית שוורץ: "מאוד מרגש להיות במעמד הזה. איגוד הכדורסל עושה ועשה המון מאמצים כדי לקחת את נושא כדורסל הנשים ולהפוך אותו לקהילה. אנחנו רוצות ורוצים לייצר באז גדול סביב כדורסל נשים, ילדות ונערות. זה קורה כבר עם שידורים ועוד תכנים רבים בפלטפורמות השונות של איגוד הכדורסל. המטרה היא שכל אחת תוכל לחלום ולהגיע ולשחק ברמות הגבוהות ביותר. כל ילדה יכולה לאחל לעצמה לשחק ביורובאסקט. אני רוצה לאחל לכולן בהצלחה ולראות את האולם מלא. אין הצגה טובה יותר מלצפות בשחקניות נבחרת ישראל. האירוע הזה הוא חוויה. אני כהורה, הייתי רוצה שזה מה שהילדים שלי יחוו. זה מה שהשחקניות מייצגות. אנחנו מקוות ומכוונות להגיע הכי רחוק שאפשר כדי לתת לילדות גם את החלום הזה. איגוד הכדורסל התכנס לעשות המון צעדים כדי שענף הנשים יעלה, יצמח ויפרח. כדורסל הוא ענף ספורט הנשים המוביל בארץ. יש לנו קיץ מורכב עם הנבחרות הצעירות והאגף המקצועי עושה מאמצים לייצר את הפלטפורמות הטובות ביותר ולאפשר את ההכנות הכי טובות שאפשר".
קפטנית נבחרת ישראל בכדורסל, עדן רוטברג: "כל שחקנית, החלום שלה הוא להגיע ליורובאסקט. אנחנו עובדות מאוד קשה. כולנו תפוסות ומסיימות אימונים עם הלשון בחוץ. יש לנו צוות מעולה שמכין אותנו טוב. חוויתי עונה ארוכה יחסית של אירופה, אני חושבת שזה יתרום לקבוצה. הקבוצה היא הדבר הראשון וישראל זה מה שחשוב. אנחנו עובדות מאד קשה ויש לנו עוד חודש שלם להתכונן ואנחנו נעשה הכול. חשוב לנו שיבוא המון קהל. זו חוויה מטורפת. החלום הוא שילדות שמתחילות לשחק כדורסל יראו לאן הן יכולות להגיע בעתיד".
מאמן נבחרת ישראל, שרון דרוקר: "אנחנו הולכים לקראת אירוע מיוחד והייתי באליפויות אירופה גם בעתודה וגם כצופה. המטרה הכי גדולה שלנו היא להופיע כמו שצריך. האיגוד ביחד איתי וכל מי שמעורב בכדורסל הנשים, ניסינו בשנה וחצי האחרונות להעמיד את הקבוצה הטובה ביותר בשביל אליפות אירופה. למי שמכיר את יחסי הכוחות בכדורסל הנשים, חשוב שתהיה לנו קבוצה שיכולה להתחרות. השקענו הרבה ועבדנו קשה. יש כאן צוות מדהים שעוזר והמטרה היא שבעוד חודש מהיום נהיה קבוצה טובה. קודם כל שנהיה קבוצה. זה האני מאמין שלי. שנהיה קבוצה מגובשת, תכליתית שמשחקת ביחד. זה הכי חשוב לנו. הבנות עובדות מאד קשה ומשקיעות הרבה. מאד אכפתיות ומחויבות. מצטרפות אלינו ונשלים את הסגל ונסגור אותו סופית. עשינו חמישה משחקי אימון, עם כולן מול יריבות מאליפות אירופה. חשוב לשחק בבית כדי שהבנות יתרגלו לקראת מה שיהיה ולכן למשל המשחקים מול גרמניה בתחילת יוני – גם זה סימולציה לאליפות. אנחנו רוצים שכשתיגמר האליפות, שנרגיש שכדורסל הנשים עשה קפיצת מדרגה כי המטרה היא לפתח את הענף כמה שיותר. זו תהיה עבורנו הצלחה גדולה".
מנהל האירועים ברשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, לירן ליאני: "עיריית תל אביב־יפו גאה לארח את היורובאסקט. העיר מארחת בכל שנה בין שניים לשלושה אירועי ספורט גדולים, וממוצבת בתור עיר של ספורט. אנחנו רואים באירוח היורובאסקט הזדמנות אדירה בקידום ספורט הנשים. בחודש יוני ישחקו על הפרקט של היכל קבוצת שלמה כמה משחקניות הכדורסל הטובות באירופה ובישראל - זמן מצוין לקהל בעיר ובישראל להיחשף לענף חשוב שמתקדם בצעדים גדולים. זו גם הזדמנות לנערות ולילדות באגודות הכדורסל השונות שפועלות בעיר לקבל הצצה לטורניר ברמה הגבוהה ביותר ולהיות חלק מהחגיגה. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם איגוד הכדורסל בישראל, במסגרתו המשחקים מתקיימים בהיכל קבוצת שלמה - מתקן מתקדם ואיכותי שישמש כעת את טורניר הכדורסל החשוב ביותר באירופה".
איגוד הכדורסל החליט גם הפעם לשמור על מחירים עממיים, 50 שקלים לכרטיס למשחק (לפני עמלה) עבור כל אוהד של נבחרת ישראל. כמו כן, ניתנת האופציה לקנות מנוי לשלושת ימי המשחקים הראשונים בהנחה. בנוסף לכרטיסים למשחקי הנבחרת, ניתן לרכוש גם כרטיסים למשחקים האחרים שיתקיימו בארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה