עסקי ספורט

הנאצים מרימים ראש? אוהדים תועדו מצדיעים במועל יד בגרמניה

נראה שתומכי המפלגה הנאצית בגרמניה כבר לא מתביישים, במהלך משחק כדורגל של קבוצת איינרכט פרנקפורט הגרמנית תועדו אוהדי הקבוצה מבצעים את תנועת ה"זיג הייל", במועדון מתנערים ומודיעים כי נפתחה חקירה
מערכת ice | 
איצטדיון כדורגל הדמיה (צילום גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים)
במסגרת מחזור המשחקים השני של ליגת האלופות בכדורגל נפגשו אמש (שלישי) איינטרכט פרנקפורט הגרמנית ומעדון הכדורגל של העיר מארסיי. במשחק בין שתי הקבוצות גברו הגרמנים על הצרפתים והשיגו ניצחון בתוצאה של 1-0. אך הבוקר, במקום להתעסק בחגיגות הניצחון בגרמניה מדברים על נושא אחר, חשוב יותר. במהלך העידוד של אוהדי פרנקפורט הרבים שהגיעו למשחק תועדו שנים מהם מבצעים תנועת מועל יד - "זיג הייל", המזוהה עם המפלגה הנאצית בכלל והיטלר בפרט.
יש לציין כי אם בישראל תנועה זו נחשבת לפסולה ומגונה, בגרמניה המצב חמור אף יותר. תמיכה מפורשת במפלגה הנאצית ובמנהיגה המתועב יכולים לגרור לקנסות גבוהים ולעיתים אף למעצר.
 
מייד לאחר הפצת התמונות במועדון הכדורגל הגרמני מיהרו לשלוח גינוי ומכתב התנצלות על התנהגות אוהדיהם, והדגישו כי מדובר בקומץ ובאירוע חד פעמי. בהצהרה של איינטרכט נכתב: "המועדון מתנתק באופן מוחלט מהאירוע החריג שהתרחש לקראת משחק ליגת האלופות של אופ"א בין אולימפיק דה מרסיי לאיינטרכט פרנקפורט, שם בוצעה מחווה הדומה להצדעה נאצית".
בהמשך הוסיפו, "רעיונות אנטישמיים מנוגדים לחלוטין לערכים ולשורשים הקטגוריים והבלתי ניתנים לשינוי של המועדון". וסיימו "אינטרכט פרנקפורט תערוך חקירה מפורטת של האירועים והתנהגותו של המעורב". מאמן הקבוצה אוליבר גלסנר הגרמני התייחס גם הוא בסוף המשחק לתצלומים הקשים: "אני מאמין שהאידיוטים האלה לא שייכים לכדורגל, וגם לא לעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה