עסקי ספורט

הכירו את היריבות: זו הנבחרת שישראל צריכה לעבור כדי לזכות בטורניר

מאז 1996 יפן עלתה בכל ההזדמנויות ובמשחקי טוקיו 2020 אף סיימה במקום הרביעי המכובד. האם נבחרת ישראל תבצע את הבלתי ייאמן?
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז - ישראל - יפן (צילום freepik)
נבחרת ישראל בכדורגל צריכה לעבור 3 נבחרות בשלב הראשון כדי להעפיל גבוה והיא תפגוש את נבחרת יפן. זו תהיה ההופעה ה-12 של יפן בטורניר הכדורגל של המשחקים האולימפיים, כשארבע מתוכן היו לפני 1992 - אז הוסרה המגבלה על השתתפות של שחקנים מקצועניים, ונכנסה המגבלה על השתתפות של שחקנים שעברו את גיל 23. מאז 1996 היא עלתה בכל הפעמים, ובמשחקי טוקיו 2020, שנערכו ב-2021, אף סיימה במקום הרביעי, שזה שווה להישג השיא שלה בגרסה הנוכחית.
גם בסגל הנבחרת האסיאתית לא מופיע אף חריג גיל, לאחר שריאל סוסיאדד הספרדית לא הסכימה לשחרר את טאקפוסה קובו, שאמור היה להיות הכוכב של היפנים. גם ווטארו אנדו (ליברפול), טאקומי מינאמינו (מונאקו) וקאורו מיטומה (ברייטון) נותרו בחוץ.
הכדורגל היפני נמצא בנסיקה בשנים האחרונות - עדות טובה לכך היא ההופעה של הנבחרת הבוגרת במונדיאל בקטאר, בו סיימה במקום הראשון בבית שכלל את ספרד וגרמניה - וגם בסגל הצעירה ניתן למצוא עומק רב. שניים מהכוכבים הם שחקניה של סנט טרוידן הבלגית, שנמצאת בבעלות יפנית, הקשרים ג'ואל צ'ימה פוג'יטה (22) וריהיטו ימאמוטו (22). פוג'יטה, בן לאב ניגרי ואם יפנית, בישל את שני השערים בחצי גמר אליפות אסיה עד גיל 23 (בו היא זכתה) - ונבחר לשחקן הטורניר. הוא גם הקפטן וכבר רשם שתי הופעות בנבחרת הבוגרת.
המשחקים של ישראל בשלב הבתים (בית 4)
24 ביולי, 22:00, פארק דה פראנס, פריז: מאלי - ישראל 27 ביולי, 20:00, פארק דה פראנס, פריז: פרגוואי - ישראל 30 ביולי, 22:00, סטאד דה לה בוז'ואר, נאנט: ישראל - יפן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה