ויראלי

"הנחיתי את תושבי יישובי הגדר להתפנות באופן עצמאי מהיישובים"

משה דוידוביץ' ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות זועם על הממשלה בראיון ל-ice ומאשים: "דרשתי במשך כל השבועות האחרונים כלי נשק עבור כיתות הכוננות שלנו וציוד מיגון בסיסי ולא הגיע" 
דוד זולדן | 
משה דוידוביץ (צילום ראובן קפוצ'ינסקי, פלאש 90/ חיים גולדברג)
יו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ' בראיון מיוחד ל-ice בעיצומה של המערכה על הבית מספר על ההתמודדות העצמאית של התושבים מול המתקפות הרצחניות וההחלטות הפינוי שהתקבלו ללא תיאום מול הממשלה שהשתהתה עם ההנחיות ושוטח תמונת מצב עדכנית נכון להיום
מה נחוץ לכם ביותר בעת הזאת ואתם דורשים מהממשלה?
"כיו"ר פורום קו עימות וכראש עמותה דרשתי במשך כל השבועות האחרונים כלי נשק עבור כיתות הכוננות שלנו וציוד מיגון בסיסי ולא הגיע. במשך 5 שנים אני זועק בכל מקום אפשרי כי יש להעביר את תקציב מגן לצפון שהובטח ליישובי קו עימות בשלמותו כפי שהובטח כבר ב-2018. נכון להיום הועברו 130,000 מיליון ש"ח מתוך תכנית של 5 מיליארד ש"ח".
באילו אמצעים ודרכים אתם נערכים לאיומים?
"ברגע שהחלה הלחימה בדרום והכוננות בצפון עלתה הנחתי את תושבי יישובי הגדר בטווח של 0-4 ק"מ להתפנות באופן עצמאי מהיישובים. אני שמח שחבריי ראשי הרשויות הקשיבו להמלצתי ופעלו באותו אופן ומבלי לחכות להנחיות הממשלה בנושא זה. עד ליום זה, היום השישי ללחימה, לא התקבלה כל הוראה רשמית של המדינה על פקודת פינוי יישובים, למרות אירועים ביטחוניים חמורים כאלו ואחרים שפוקדים את אזורנו מידי יום. במקביל המועצה פועלת להשלמת פערים וחוסרים של ציוד לכיתות הכוננות וצוותי החירום היישובים, הן מול תורמים מחו"ל ומול המדינה".
עד כמה המוכנות גבוהה וכיצד שומרים על קשר עם התושבים בעת חירום?
"המוכנות גבוהה מאוד, אנו מנהלים חמ"ל מועצתי עם נציגי כוחות הביטחון, כמו גם בקשר שוטף עם החמ"לים היישוביים ודואגים להראות נוכחות פיזית ותמיכה בבעלי התפקידים והתושבים שבחרו להישאר בבתיהם ביישובי צמודי הגדר. אנו דואגים לעדכן את התושבים בכל האמצעים הדיגיטליים האפשריים: רשתות חברתיות, קבוצות ווטסאפ ייעודיות, הפניות לאפליקציית פיקוד העורף ואתר האינטרנט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה