ויראלי

מביך: ביידן חיפש את חברת הקונגרס המתה במהלך נאומו

ביידן שוב מדאיג את בוחריו ובעיקר את אלה שלא בחרו בו, לאחר שבמהלך נאום שנשא קרא לחברת קונגרס וחיפש אותה בקהל - רק שבועות ספורים לאחר שזו מצאה את מותה בתאונה
מערכת ice | 
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא אמש (רביעי) לחברת קונגרס שנפטרה לאחרונה במהלך ועידה על מאבק ברעב, תוך שהוא מנסה לזהות אותה ממרום עמדתו על הבמה וככל הנראה שוכח שהיא מתה רק לפני מספר שבועות.
בכינוס שעסק בהתמודדות עם תזונה, רעב ובריאות. רצה נשיא ארה"ב לשבח את המחוקקים שעסקו בנושא וביניהם חיפש גם את ג'קי ולורסקי המנוחה. "ג'קי, אתה כאן? איפה ג'קי?" אמרה ביידן, כשהוא מביט אל ההמון ומביעה חוסר ודאות אם היא מתכננת להיות נוכחת. "לא חשבתי שהיא - היא לא הולכת להיות כאן - לעזור להפוך את זה למציאות".
הוא התכוון לג'קי ולורסקי (R-Ind.), שמתה בתאונת דרכים בתחילת אוגוסט.
מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה כי וולורסקי היה "בראש העניינים" של הנשיא מכיוון שהוא משבח בפומבי את חברי הקונגרס שכמוה היו מובילי המאבק ברעב. הוא מתכנן לקבל את פני משפחתה של חברת הקונגרס המנוחה לבית הלבן ביום שישי, הוסיף ז'אן-פייר, כאשר יחתום על הצעת חוק לשינוי שמה של מרפאת ותיקים לכבודה.
"אני לא מוצא את זה מבלבל. כלומר, אני חושב שאנשים רבים יכולים לדבר איתם - לפעמים כשיש לך מישהו בראש, הוא בראש. בדיוק זה," אמר ז'אן פייר. "כמו כן, אם אתה מכניס את זה להקשר - זה לא כאילו זה קרה בלי - מחוץ להקשר. שוב, הוא הולך לראות את המשפחה שלה רק בעוד יומיים", הוסיף.
לבידן יש היסטוריה ארוכה של תקלות וטעויות, נטייה שהוא מקל על עצמו באופן קבוע. במהלך אירוע קמפיין ב-2008, הוא עצר באירוע וביקש מאדם על כיסא גלגלים לקום ולהכיר אותו. הוא אמר פעם שממשל אובמה התמקד ב"מילה בת שלוש אותיות: משרות. מקומות תעסוקה. מקומות תעסוקה." ועוד סיטואציות זכורות מתקופת כהונתו כמו לחיצת היד המסתורית ששלח אליה את ידו.
 בשנה שעברה נאבק ביידן להיזכר בשמו של ראש ממשלת אוסטרליה והתייחס אליו כ"הבחור הזה למטה" - או כינה את סגן הנשיא שלו "הנשיא האריס".

לתומכיו, שגיאות מילוליות כאלה חביבות וניתנות לקשר, סימן לאותנטיות שלו ואולי תזכורת למאבקו האמיץ בגמגום בילדותו. אבל עבור הנשיא הוותיק ביותר של האומה - אחד שביקש להפיג שאלות על גילו על ידי אומר לבוחרים, "רק תסתכלו עליי" - ניתן היה להעמיד את ההשמטה האחרונה באור קשה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה