ויראלי

צפו: זה מה שמלזיה עשתה לכורי ביטקוין

המדינה החרימה יותר מאלף מחשבים ששימשו לכריית ביטקוין, והחליטה לוודא שאף אחד לא יוכל להפעיל אותם שוב לעולם. התוצאה הופצה ברשת וזכתה למאות אלפי צפיות
מערכת ice | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
מלזיה היא אחת המדינות שמנסות להטיל מגבלות קשות על כריית ביטקוין. אם במדינות אחרות הסיבה המרכזית לכך בדרך כלל היא בזבוז החשמל הרב של מערכות הכרייה, שבא על חשבון חימום בחורף ומיזוג בקיץ, ואף מזהם את הסביבה, במלזיה יש סיבה חשובה נוספת למלחמה של השלטונות בכורים: רבים מהם מתחברים לקווי הולכת החשמל באופן פיראטי, ואינם משלמים כלל על החשמל הרב שהם צורכים.
בעיר מירי שבאי בורניאו החליטו לשים לזה סוף. בין החודשים פברואר לאפריל החרימה המשטרה בעיר 1,069 מערכות כרייה בשש פשיטות. בעקבות צו בית משפט, הוחלט שלא למכור את הציוד, ששוויו הוערך בכמיליון ורבע דולר, כדי לכסות על גניבת החשמל ששימש להפעלתם, שהוערכה על ידי חברת החשמל המקומית Sarawak Energy בכ-2 מיליון דולר, כך לפי דברי סגן המפכ"ל בעיר, הקמל הווארי, ל-CNBC. במקום זאת, הונחו מאות המחשבים בחניית מטה המשטרה בעיר, ומכבש שנשכר לצורך העניין נסע על גבם וריסק אותם.

התיעוד עלה ליוטיוב על ידי התקשורת המקומית, וזכה בימים האחרונים למאות אלפי צפיות.
למרות הפעולה הנחושה של המשטרה נגד כורי הביטקוין, מלזיה היא עדיין אחת ממעוזי הכרייה הבולטים בעולם. לפי הערכות, נכון לאפריל, החודש בו נערכו הפשיטות האחרונות של משטרת מירי, היתה המדינה אחראית על 3.44% מהכרייה העולמית של המטבע – ירידה משמעותית לעומת שיעור של יותר מ-5% בשלושת החודשים שקדמו לתחילת הפשיטות ויותר מ-4% בשנה שלפני כן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה