מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

רבעון של עליות בוול סטריט

מדדי המניות בוול סטריט סגרו רבעון חלומי, וזאת למרות שהציפיות להפחתת ריבית רק הלכו וירדו מתחילת השנה – מדד ה-S&P500 עלה מתחילת השנה ב-10.2% ורשם את העלייה הרבעונית המהירה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2019. מדד הנאסד"ק עלה ב-9.1% והדאו-ג'ונס עלה ב-5.6%
בשיתוף הפניקס | 
מתן שטרית, הכלכלן הראשי הפניקס (צילום רמי זרנגר באדיבות קבוצת הפניקס, shutterstock)
ביום שישי האחרון (29.03.24) לא התקיים מסחר (לרגל יום שישי הטוב), אך אין ספק שיהיה מעניין מאוד לראות איך הרבעון השני צפוי להיפתח ביום שני הקרוב לאחר האירועים מיום שישי - מדד המחירים המועדף על הפד (PCE) והנאום של יו"ר הפד שציין כי בפד לא ממהרים להפחית ריבית.
בסיכום שבועי, מדד ה-S&P500 עלה ב-0.4%, דאו-ג'ונס עלה ב-0.8% ואילו הנאסד"ק ירד ב-0.3%. העלייה במדד ה-S&P500 הייתה רוחבית במיוחד כאשר המדד במשקל שווה (EQUAL WEIGHT) עלה ב-1.64%. בשוק אגרות החוב הממשלתיות, התשואות נותרו יציבות יחסית במהלך השבוע החולף. לפי תמחור הריבית כפי שעולה מהחוזים, ההסתברות להפחתת ריבית בחודש יוני עומדת על כ-67%. להערכתנו, הפחתת הריבית הראשונה תצא לדרך במחצית השנייה של 2024.
כאמור, ביום שישי פורסם מדד הליבה המועדף על הפד (PCE Core) שעלה בפברואר ב-0.3% (בהתאם לצפי), אך הנתון של ינואר עודכן מעלה מ-0.4% ל-0.5%. לאחר תיקון מדד ינואר, אינפלציית הליבה השנתית ירדה מעט מ-2.9% ל-2.8%.
כמה שעות לאחר פרסום המדד, ג'רום פאוול נאם בכנס המאקרו של שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, וציין כי המדד אמנם היה בציפיות והמשיך במסלול הנכון, אך בפד לא ממהרים להפחית את הריבית ורוצים להיות בטוחים יותר בכך שהאינפלציה אכן עושה את דרכה אל היעד. בנוסף, פאוול ציין כי הפחתת ריבית מוקדמת מדי עשויה להחזיר את האינפלציה, אך במקביל הוסיף כי בפד מכירים בסיכונים באם הם ימתינו זמן רב מידי להפחתת הריבית, אך לפחות כרגע הכלכלה לא ממש סובלת מרמת הריבית הגבוהה. דבריו של פאוול הצטרפו להתבטאויות דומות של מספר חברי פד במהלך השבוע החולף שציינו כי אין מה למהר עם הפחתות הריבית. 
השבוע הקרוב בוול סטריט צפוי להיות עמוס בנתוני מאקרו חשובים, וביניהם, מדדי מנהלי הרכש של ISM, סקר המשרות הפנויות (JOLTS) ודו"ח התעסוקה (NFP). 
בישראל, במהלך השבוע החולף נרשמה מגמה מעורבת בשוק המניות המקומי - מדד ת"א 35 עלה ב-0.9%, ת"א 125 עלה ב-0.4% ואילו ת"א 90 ירד ב-0.7%. מתחילת השנה, מדד ת"א 125 עלה ב-7.8%. בסיום המסחר היום נסכם את הרבעון הראשון של השנה. 
בשוק המט"ח, השקל פוחת במהלך השבוע החולף מול הדולר בכ-1.4% לכ-3.69 שקלים לדולר, וזאת על רקע האירועים המקומיים שמגבירים את אי הוודאות הפוליטית, המדינית והביטחונית.
להערכתנו, האירועים המקומיים בשילוב פד שלא ממהר להפחית ריבית, המשך התאוששות בפעילות הכלכלית, פיחות בשקל ותחזיות אינפלציה שנה קדימה סביב הגבול העליון (צפוי להתעדכן כלפי מעלה לאחר פרסום מחיר הדלק היום) מפחיתים את ההסתברות להפחתת ריבית בנק ישראל בשבוע הבא.
*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
למעבר למתחם המלא: לחצו כאן
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 31.3.2024.
 
(בשיתוף הפניקס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה