מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: זו הסיבה לחוסר האמון של ההורים במערכת החינוך

על פי מחקר שנערך על ידי המרכז האקדמי לוינסקי - וינגייט, 88% מההורים אשר שלחו את ילדיהם למסגרות החינוכיות, טוענים כי מערכת החינוך אינה מספקת להם ביטחון פיזי ראוי בימי המלחמה
מערכת ice | 
הורות (צילום freepik)
מלחמת "חרבות ברזל" ממשיכה לתת את אותותיה גם בתחום החינוך. על פי מחקר חדש שנערך על ידי רשות המחקר של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, 88% מההורים אשר שלחו את ילדיהם לגנים ולבתי הספר, טוענים כי מערכת החינוך אינה מספקת להם ביטחון פיזי ראוי.

אותו מחקר שכלל 502 משיבים מהאוכלוסייה היהודית, אשר ילדיהם לומדים במערכת החינוך, חושף נתונים המדגישים את חוסר האמון וחוסר הביטחון של ההורים במסגרות החינוכיות השונות. המחקר שנעשה בחודש נובמבר האחרון, הציג מגוון תשובות שהציגו ההורים על שאלת הנכונות בחזרת הילדים למערכת החינוך.
על פי הממצאים, 34% מההורים חושבים שהמוסד החינוכי לא מסוגל להמשיך את הלמידה במציאות הנוכחית, כאשר 66% מהם סבורים כי המוסד החינוכי מסוגל להמשיך את הלמידה גם במציאות הנוכחית.
מלבד זאת, המחקר מציג את חוסר האמון של המרואיינים (ההורים) ממערכת החינוך. מניתוח דמוגרפי של הנשאלים עולה שמידת האמון של הורים לתלמידים בתיכון עומדת על פחות מ- 50% בעוד בקרב הורים לתלמידים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים מידת האמון גבוהה יותר ועומדת על יותר מ-55%.
לאחר שנשאלו ממה נובע חוסר האמון במוסדות הלימוד השונים, ענו ההורים כי מקורה שסוגיית צמצום הפערים הלימודיים לא השתנו מתקופת הקורונה. ד"ר ענת כורם, ד"ר ליאת ביברמן שלו וד"ר רחל שגיא, עורכות המחקר: "ממצאי המחקר מצביעים על כך שמידת האמון של ההורים במערכת החינוך היא בינונית וחשוב לטפח ולחזק אותה באמצעות מתן תמיכה רגשית בילדים, חזרה לשגרה וצמצום פערים לימודיים".
עוד ציינו עורכות המחקר כי "אחד הממצאים המעניינים הוא שההורים סבורים שעל מערכת החינוך להתמקד בעת הזו במתן תמיכה רגשית לתלמידים תוך שמירה על הרצף הלימודי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה